Den som leter han finner

I en litt lengere periode har jeg utsatt å starte å rydde hobbyrommet mitt. Har veldig lyst til å ha det i orden så jeg kan bruke litt tid der inne, men prosessen mot å ha det ryddig er noe jeg ikke er så glad i så da finner jeg heller på noe annet. Du vet slike viktige ting som å spille pokemon go, se frø vokse og se maling tørke. Alt er gøyere enn å rydde.

 

Men så. Helt ut av det blå kom det noe over meg. En merkelig lyst. NEI, din gris. Ikke en slik lyst! Jeg fikk nemlig lyst til å, hold deg fast…. rydde hobbyrommet.

Ja. Jeg ble like sjokkert som deg.

Jeg kastet meg rundt, ja nesten i ordets rette forstand, og startet å rydde. Her var det bare å utnytte det mens lysten var til stede. Jeg åpnet boddøren og hoppet til side for å unngå å havne under alt som rauset ut. Noe hadde jeg da lært etter sist jeg prøvde. Pustet lettet ut over å ha overlevd døråpningen, men sukket tungt da jeg så alt som skulle ryddes. Jeg brettet opp ermene og satt i gang.

“Denne posen kan gå dit.” “Og denne dit.” “Å en UFO.” “Enda en UFO.” “Hva er dette?” “Å, denne hadde jeg glemt.” “Ååå nam. En sjokolade!” Slik gikk altså den laaaange timen jeg holdt på før jeg måtte avslutte ryddingen.

Fikk satt alt inn på hobbyrommet igjen. Alt uten att en pose som jeg tok med meg opp.

 

 

Jeg trodde jo at jeg hadde kontroll på UFO`ene mine, men NEEEI. Jeg hadde glemt av de jeg hadde på boden. Må innrømme at jeg ikke var klar over at det var så mange. Men det var flere enn det jeg trodde så nå er kampen mot UFO`ene tatt opp igjen.

 

Jeg fant nemlig

 

 

Et par blåe solvotter uten tommel, et par raggsokker som ikke trådene er festet på, to pannebånd som må få sydd igjen vrengehullet, et par fingerløysevotter som mangler hansken inni og tomler, et par grytekluter som mangler å få sydd på blomsten i midten og en lue som mangler dusk. Jada. Ser at det er MYE trådfesting som også mangler, men blir bare trist.

 

Men det var ikke alt. I posen lå også dette

 

 

Dahliajakken har ennå ikke fått sydd på knapper og kanten for å skjule sårkanten, tirilgenseren mangler trådfesting, romperen mangler knapper og skjørtet mangler å få sydd på de to siste knappene.

 

H Å P L Ø S ! !

 

MEN. Jeg har da i allefall fått gjort disse ferdige.

 

 

 

Da er det i allefall en mindre UFO i dette hus.

 

Ønsker deg en fin dag:)

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

 

16 kommentarer
    1. Godt å høre at det er flere som har masse uferdige prosjekter😁 Holder på med et teppe (broderi og lappeteknikk) som jeg kjøpte i 2013😂😂 Koser meg med bloggen din og masse lykke til med trådfestinger 😉

    2. sett knapper på romperen så kan lillebror ta den i bruk :=) men er en bod et hobbyrom ? da synes eg du kunne fått et hyggligere hobbyrom i etasjen over :=) så kan bod være bod,så kan kokken din sette opp masse hyller på veggane så kan du kjøpe inn stablekasser og legge dill og dall i kassene og sette dem fint i hyllene

    3. Kjenner til disse dørene som ikke lar seg luke, ass *hehe*
      Dessuten har klesskapet mitt måttet gi etter for overmakten hvor 3 av hyllene bare raste sammen. Sånn for ordens skyld, kan jeg opplyse at det lasset som ble stuet inn der i sinne da det skjedde, er der fremdeles, hvilket gjør at jeg surner fordi jeg ikke finner det jeg skal ha, og da gidder jeg iallfall ikke rydde! 😛 😛

    4. Har nettopp vært igjennom det samme! Huttemegtu Jeg fant, på gulvet, aller innerst i en krok, en eske full med gammelt restegarn. Ikke bare strikkegarn med brodering også. Men toppen av det som lå der var en genser, nesten ferdig, ca størrelse 4-5 år til min sønn som nå er 55 år! ☺️. Jaja! Sånn har jeg vært hele mitt liv. 🙄😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg