Monogami og strikking

I min verden er monogami og strikking to ord som ikke passer sammen. Hvordan er det mulig å bare holde på med ETT prosjekt liksom?

 

Jeg har kronisk oppleggs syke og er i tillegg ekstremt lett å friste når det kommer til nye prosjekter. Jeg bare MÅ laget det også. Og det. Og det. Og det. Ja. Dere skjønner tegningen. Å forresten, jeg MÅ jo bare lage det også!

For tiden har jeg fire prosjekter på gang (pluss noen UFO’er, som dog er gjemt unna på boden, men de snakker vi ikke om). Jeg holder på med en islender til mannen.

 

 

Holde på og holde på. Det er kanskje å ta litt hardt i når jeg la opp til denne genseren 11 April 2020. Ja. Dere leste riktig. Helt riktig. Genseren har nemlig ligget i en strikkeveske i over ett år, uten særlig progresjon. Å ja. Det er litt flaut.

 

Ett annet prosjekt jeg har hatt liggende en stund er disse vottene. Par nummer tre, så det forklarer vell litt min mangel på motivasjon til å gjøre de ferdige til fordel for noe annet?!

 

 

Egentlig er det flaks at jeg ikke har kommet lengere fordi jeg oppdaget nemlig dette da jeg tok bilde av de:

 

 

JEPP! Dere ser rett. To venstrevotter. TO!! Bare å rekke opp igjen.

 

Meen. I stede for å rekke opp disse vottene burde jeg kanskje gjøre ferdig min Chunky Dahlia?

 

 

På denne gjenstår det KUN å strikke ferdig den andre armen. Og trådfestingen da, men det skal jeg vell alltids få til. Til neste år kanskje.

Gleder meg veldig til Dahlia-genseren min er ferdig så jeg vurderer hver dag å stikke den ferdig. Å så flink som jeg er til å ferdigstille prosjekter …..

 

 

Startet jeg like greit å strikke på ett sitteunderlag her om dagen etter at jeg på mystisk vis kom hjem med tre nye garnnøster.

 

Så vi kan vell bare slå fast at monogami er ikke for alle. Sant?! 🙂

 

Ha en fin søndag 🙂

 

69 kommentarer

Siste innlegg