Prokrastinering og nytt prosjekt på pinnene

I går gikk jeg med godt mot ned på hobbyrommet for å starte på det som jeg ser på som en tilnærmet umulig oppgave,nemlig å få has på hobbyrommet. Eller, umulig og umulig. Det var vel å ta litt hardt i. Det er et prosjekt som kommer til å ta laaang tid, mye struktur og masse tid. Men jeg tenkte jeg skulle begynne i går slik at jeg kanskje blir ferdig mot jul.

 

Jeg kom til døren, trakk pusten DYPT, brettet opp ermene og åpnet døren. Det skulle jeg aldri gjort. Før jeg hadde nådd å angre på at jeg i det hele tatt skulle begynne å rydde lå jeg under en hel masse ting. Det bare rauset ut av døren. Strikkepinner, mønster, mønsterkartong, maskemarkører, jerseystoff, sytråd, perler, maling, ull, knapper. Ja. Alt du kan tenke deg. Å der lå jeg. Under en haug med hobbymateriell. Å jeg kom meg ikke løs.

 

Neida. Det var ikke så ille. Men må innrømme at jeg var oppriktig redd for at akkurat det overnevnte skulle skje. Det er utrolig fascinerende å se hvor mye hobbymateriell man kan få på få antall kvadratmeter for å si det slik.
Jeg gikk inn for å starte. Eller så langt jeg kom i første omgang. Tok ut en pose. Tok ut en til. Men så..

 

 

 

Prokrastinering skjedde! Er sinnsykt god på akkurat det. Å vet du hva jeg gjorde mens jeg satt i trappen og overså hobbyrommet? Jo. jeg spilte pokemon go! Jepp. Jeg prokrastinerte skikkelig. Koste meg også. Skikkelig!

 

Da jeg hadde spilt opp mye av strømmen på mobilen pakket jeg pent sammen det jeg holdt på meg. Altså. Jeg tok de to posene jeg hadde tatt ut av hobbyrommet og satt de tilbake og lukket døren. Tenkte jeg skulle fortsette på kvelden, men prokrastinering skjedde. Igjen.

 

Kvelden kom og jeg tenkte “hvilket hobbyrom?”. Jeg fant i stede fram et nytt garnnøste og la opp til et par sunnivavotter. Kan jo ikke gjøre ferdig noen av UFOene mine nei. Håpløs!

 

 

Disse vottene skal jeg strikke i julegave til noen utvalgte søte små. Å jeg har alltid likt å starte tidlig med julegavene så da er det vel på høy tid å starte nå. Tenker jeg skal strikke i dag også, så hobbyrommet får “desverre” vente en dag (eller tre) ekstra på å komme i orden.

 

Oppskriften finner du HER.

 

Ønsker deg en fin dag. Med eller uten prokrastinering 🙂

 

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg