Kampen mot UFO’ene

Etter gårdagens innlegg om monogami og strikking måtte jeg ta meg selv i nakken og si til meg selv “skjerp deg!”. Jeg har jo allerede brutt et av årets strikkemål så da trenger jeg jo ikke å bryte et til vel?  Jeg kan jo selvfølgelig nevne da at strikkemålene mine for 2021 er;

1 Ikke kjøp mer garn.     BRUTT ( BRUTT OG BRUTT)
2 Strikke ferdig UFO’er.      På gyngende grunn siden jeg har kronisk oppleggssyke.
3. Strikke minimum 10 julegaver før oktober.      Foreløpig ingen.
4. Strikke opp 3000 g garn.      Strikket 1136g til nå.

 

Den eneste plassen det er bra å ha “full strike” er vel i bowling så her må det skjerpes! Jeg tok med meg strikketøyet å dro å på besøk til min pappa.

 

 

Strikker faktisk på det nyeste prosjektet mitt for det kommer jeg til å gjøre ferdig fort. Luksus eller hva? Kanelbolle fra Cirkel K (lov å jukse litt av og til) og kaffebønner fra =Oslo.

 

 

Nydelig kaffe forresten!
Jeg og mannen var innom =kaffe da vi var i Oslo og der kjøpte vi kaffebønner til pappa. Spennende å smake på ny kaffe. Anbefaler alle å dra innom der når de er i Oslo.

 

Men tilbake til det jeg egentlig skulle skrive om. Er fæl å skrive meg bort. Men men.

 

Da jeg kom hjem igjen fant jeg ut at jeg skulle være flink å gjøre ferdig noe som lå og ventet på nettopp det. Å bli helt ferdig. Dere husker dette?

 

 

Det er nå blitt til dette:

 

 

Jepp. Dere ser riktig! Tråden på brudejakken min er festet.

Mamma!! Jeg fortjener en diplom (og en sjokolade). På forhånd takk. <3

 

Men det stoppet ikke der nei. For dere husker vel den islendergenseren som mannen så tålmodig har gått å ventet på i over et år?

 

 

Bildene får tale for seg selv.

 

 

og tadaaaa.

 

 

 

Men vi kan i allefall konstantere at jeg har fått mindre UFO’er og strikkemål nr 2 kan fortsatt reddes. Hurra!

 

Har du noen strikkemål for dette strikkeåret?

 

Ønsker deg en fin uke 🙂

 

26 kommentarer
    1. Strikkemål:
      1. Ferdigstille Ufoer.
      2. Slanke restegarnslageret ved å lage restegarnsteppe.
      3. Beherske meg mht nye innkjøp av garn????

      Inspirerende å lese bloggen din.

    2. Du skriver mystisk mye om kjente ting 😅
      Målet var å ikke kjøpe mer garn føre lageret er minket betraktelig…. Tror jeg var sinnsyk i gjerningsøyeblikket eller så har Strikkemekka begynt å sende ut garn uten at man bestiller selv 🤣🙈 Flaks for meg at de sendte meg garnet jeg ønsket meg altså 😅
      Så var det disse ufoene da…. Godt tips å rekke opp noen 👍🏻 Dagens mål er to ufoer som sikkert tar en time å fullføre 🤦🏼‍♀️ Hvis jeg ikke legger opp noe av det flotte garnet Strikkemekka har donert bort…. vi får se da… 😂
      Takk for en super blogg! Ha en flott kreativ dag! 🧶

    3. Har planer når det gjelder strikkeåret 21.
      1:Strikke opp av lagret (Har bomma litt )😊
      2:Gjøre ferdig diverse ufoer🙈Men rekker jo aldri å starte på disse ufoene for mine jenter (både store og små ) kommer med ønsker 🥰Koselig det altså 😊
      Ønsker deg en fin fin dag 😊

    4. Strikkemål:
      1. Ikke kjøpe mer garn før jeg har slanket garnlageret – og det har jeg klart, men hva hjelper det når jeg stadig får poser med mammas garnlager, siden hun ikke lenger kan strikke selv

      2. Gjøre ferdig ufoer, og har, nesten gjort ferdig en (rakk opp alt og gjorde om prosjektet, men har lagd minst en ny ufo (stort sett trådfesting igjen 🙈🙈)

      Men har strikket masse små plagg for mamma av hennes garnlager til hennes bonusoldebarn noe både hun og min svigersøster og kommende bestemor (som ikke strikker selv) ble veldig glade for så jeg føler meg relativ tilfreds likevel. Men mer fristene å strikke noen små votter og sokker til istedenfor å,ta frem en ufo….

      Forøvrig så sa en garnselger til meg en gang en ting jeg har tatt til meg: man må alltid ha minst to bundinger, en sosial og en ikke sosial – sånn at man kan strikke selv om man ikke trenger å konsentrere seg.

    5. Jeg har 2 mål –

      1. Slutte å rekke opp igjen og igjen og igjen!! Alle mine produkter er rekket opp minst 2 ganger. Det er nok at jeg oppdager ei maske som er større/mindre eller ser rar ut, så rekker jeg opp for å fikse den. F.eks en maske i et mønster som er mye mindre enn de andre og forsvinner. Strikkefastheten min varierer veldig til tider, og da blir det mye opprekking. Må tøye tåleransen min for hva som er ok

      2. Jeg skal strikke mer til meg selv! Det er høyst uvanlig at jeg strikker noe til meg, så nå blir det andre boller! Har f.eks bare 1 par votter, som snart er oppbrukt

      1. Så fine mål du har😊 ja man må øke toleransen innimellom å slutte å være så pirkette på eget arbeid. Det er jo som regel bra nok i massevis😊 håper du finner masse fint å strikke til deg selv😊

    6. Strikkemål?
      Har minst 5 gensere jeg ønsker meg selv 🙈
      Hver dag ser jeg noe jeg har lyst å strikke til barnebarn på ca 8 mnd.

      Men først:. Strikke ferdig de 4 genseren jeg allerede har begynt på til meg selv.

      Strikke ferdig de 2 jakkene jeg har begynt på til barnebarnet.

      Hekle ferdig teppet jeg begynte på for 4 år siden

      Og selvsagt:. IKKE kjøpe garn før alle ufor er ferdig 🙈

      Flott blogg du har! En strålende dag til deg, mannen og Lillebror 🌞

      1. Wow sier jeg bare! Du har litt å gjøre ferdig😅 håper du blir fort ferdig så du kan kjøpe mere garn og strikke genserne til deg selv😄
        Takk🌼 ilige måde🌼

    7. Strikkemål ja. Jeg har en nancygenser som ble lagt på vent da jeg kom opp under armene. Jeg måtte ha mer hvitt mønstertråd, så jeg la den bort til jeg kom meg på butikk. Jeg begynte på den i fjor sommer. Kjøpte den hvite tråden i fjor sommer, men siden jeg holdt på med noe annet akkurat da så ble det liggende… Kanskje æ tar den fram i mårra. Eller neste uke. Var ferdig med et par sokker i går, og tok opp en teddybjørn jeg begynte å hekle på i helga. Så sku æ strikket et par sokker til, ja, jeg må nesten gjøre det. Så fortsetter jeg med teddy etterpå – og så genseren…

      Så strikkemål i nær framtid er den genseren, og i år skal jeg strikke sokker i haug og spann. Ja og alle de små hekleprosjektene mine må vel ferdigstilles, det er snakk om ett teppe, denne teddyen – egentlig er det to men den andre rekker jeg opp heller – og et par duker. Videre strikkemål er å – ikke slanke garnlageret men TØMME garnlageret…. Jeg vet det er ikke et realistisk mål i tjuetjueen, men hold æ mæ på matta, så er det et realistisk mål i tjuetjueto, for æ e godt i gang med garnslankinga. Å d e fordi at æ ikke skal kjøpe mer før d e tomt!

      Sia det kalles garnslanking, så hadde det uten garnet vært lettere med bare slanking…. Håndarbeidet går på bekostning av fysisk aktivitet som trimming – så kanskje d blir bedre om æ blir tom på garnlageret?

      Ha en flott dag, Christine

      1. Du har virkelig mange jern i ilden! Ble helt fasinert jeg! Om du klarer å TØMME lageret ditt blir jeg imponert! Da skal jeg lage deg en diplom for godt utført umulig arbeid. Heier på deg😊 takk. Ilige måde🌼

    8. Der satte du meg på en ide. 😊 Jeg har en jakke jeg skulle strikke til meg selv, men har ikke tatt i den strikkinga på over et år. 😊 Tror jammen jeg rekker den opp jeg. Takk for r tipset. 😂👍

    9. Årets strikkemål er å strikke ferdig en ufo mellom hvert nytt prosjekt. Så langt har jeg fått ferdig 1 ufo, og klart å få 2 nye i samlinga….

    10. Strikkemål for 2021, ja det har jeg.
      1. Skal bare strikke det jeg har lyst å strikke.
      2. Ikke kjøpe mer garn, enn det jeg trenger til
      det jeg har lyst til å strikke.
      Og det har jeg fulgt foreløpig.
      Så dermed blir det en del halvferdige prosjekter, i forskjellige poser, som ligger klar til jeg har lyst å strikke på de igjen. 😃
      En riktig fin strikkeettermiddag, alle sammen.

    11. Januar, februar, strikka sokker i vilden sky, mest av restegarn. Mars, april, bestemte meg for å kjøpe garnpakker i håp om at det ikkje skal bli så mye rester. Eg har stor fam., strikker gensere som eg legger vekk til kanskje bursdager, eller i alle fall julegaver.
      Trur eg har en fordel, gjør ferdig hvert arb. eg starta på. Høres det deilig ut, eller kjedelig kanskje….😂😂

    12. Du skal få både sjokolade og diplom😍, og kanskje en aldri så liten håndsrekning med genser til Mannen. Om du vil😁❤️

    13. Æ e tydeligvis «flink pike» ser æ,for æ begynne aldri på no nytt før æ e helt færdi me d æ har begynt på,men har et aldri så lite garnlager æ å,MEN d e gar som æ har fått 👍kjempefin blogg,,ser æ har mye å lære for æ «bare» driv me strikking,å æ har veldig lyst til å lære mæ andre ting å da spes hekling 🥰 min svigermor lærte mæ for mange år siden å da ble d faktisk en liten duk,men d ble me d,fikk aldri til no anna en dn lille duken 😂

      1. Takk😊 du er virkelig flink om du klarer å gjøre ferdig noe før du begynner på noe nytt. Å når det kommer til heklingen så tror jeg at hvis du bare prøver igjen en gang eller to så vil du nok klare det😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg