Demoniserte UFO-poser

 

 

Klokken viser 09.06 og det er helt stille i huset. Jeg har ordnet meg en kopp kaffe og tenker å starte å ferdigstille noen av UFOene jeg fant her om dagen før dagen starter for fult. Er ikke kjempe motivert skal det sies, men det forstår du jo garantert siden jeg prioriterer å skrive en blogg i stede for å gyve løs på noen av plaggene jeg fint har oversett i lang tid.

 

 

 

Jaja. Jeg får vel bare komme i gang. De blir jo ikke ferdigstilt ved å ligge i posen nei. Ja. Den posen som står bak gardinen. Jada. Den posen som JEG har satt bak gardinen i håp om å få den ut av hodet for en stund til jeg finner lyst til å gjøre de ferdig. Må jo være lov å prøve seg. Det sies jo “ut av syn, ut av sinn”. Men tror den er demonisert. Hører stadig at det hviskes “Chriiistiiineee” fra den kanten.

 

Men så kom jeg på en ting mens jeg satt å fordypet meg i kaffekoppen og spekulerte ut gode unnskyldninger for å utsette dette ytterligere. Å jaggu fantes det også en god unnskyldning. Jeg skrev jo et innlegg om det å gjøre håndarbeid på søndager/helligdager og min holdning til det. Kort oppsummert gjør jeg helst ikke arbeid, som plenklipping og saging, på disse dagene mens håndarbeid, som jeg ser på som kos, kan jeg gjøre. Altså holder jeg hviledagen hellig med å unngå arbeid. Så. Hvor kommer ferdigstilling av UFOene inn spør du kanskje? Jo. Det skal jeg fortelle deg. Må bare skyte inn at jeg smiler fra øre til øre nå og er veldig fornøyd med hva jeg har konkludert med.

Jeg gjør som sagt håndarbeid på søndager og helligdager fordi jeg ser på det som kos. Å ferdigstille disse UFOene ser jeg ikke på som kos, men heller som arbeid så da kan jeg jo ikke gjøre dette i dag. Enkelt og greit. Sa jeg at jeg gliste fra øre til øre?

 

Så da får den demoniserte UFO-posen bare stå bak gardinen og hviske etter meg mens jeg finner fram noe jeg kan kose meg med mens jeg overser posen enda en stund til.

 

 

 

Ønsker deg en fin søndag 🙂

 

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

19 kommentarer
    1. Hahahaha!! Lykke til med alle ufoene!
      Jeg har for sikker hets skyld stuet dem sammen i bokser lengst inne i boden. Hører ikke ropet da siden vaskemaskin og tørketrommel står like utenfor boddøren 🤣🤣🤣
      Ha en strålende søndag! Uten UFOer ❤️💪💪

    2. Ha-ha…Din luring! Så nå skal du sitte å grue deg til i morgen i stedet for… 😀 For da er det arbeidsdag! Tenk hvor godt å gjøre ferdig disse Ufoene, du kan jo gi de bort. Blir ferdig med masse gaver osv. Men jeg skjønner. Jeg har samme forhold til husarbeid jeg. Alltid en unnskyldning for å la være. Det er jo helg. Jeg trenger den tiden til å lade opp, siden jeg har så VEEEEELDIG slitsom jobb osv… 😀

    3. Man må jo være klar for å hente frem posen og er man ikke det ikke det så blir det bedre i morgen ♥️ Kanskje jeg burde vente med klesvasken til i morgen også, det er et slags arbeid det å ikke sant? 🙂🙂

    4. Jeg har en regel! Ikke begynne på noe nytt før jeg er ferdig med det jeg driver med. Jeg har maks 2 strikketøy om gangen.Jeg blir stresset hvis jeg har flere.Skjønner ikke at dere klarer det. Men jøye meg.Jeg har mye garn ,så jeg har mine laster 🧶🧶🧶
      Ha en fin søndag og en arbeidsom ny uke😊

    5. Får ikke helt tak på disse UFOene? Er det fordi jeg har dagen derpå? 🤔 morsomt med den posen bak gardinen, jeg har også noe bak en gardin her, nemlig symaskinen min 😂

      Fin fin søndag til deg oxo 🌹

      1. Hehe. Du kan unnskylde deg med at du ikke har stupt inn i strikkeverden med hodet først. UFO= uferdige objekter. Altså ting som man har begynt å strikke på og ikke har gjoft ferdig. Noe jeg er EKSTREMT flink på. Haha. Elsker gjemmeplassen bak gardinen😂 takk🌼 håper du har hatt en fin pride!❤

    6. Da tar jeg UFO jeg også 😂 Takk. Egentlig verste pride ever, hahaha.. vi har ikke vært med på noe pride, bare hatt oppe flagget i helga. Så… men neste år 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg