Veskekort

Helgens konfirmasjon er overstått og konfirmanten selv var strålende fornøyd med dagen. Ikke så rart, for det var en veldig fin feiring av overgangen fra barn til voksenlivet.

Visste du forresten at konfirmasjonskappen har en sammenheng med dåpskjolen? Når man blir døpt blir man døpt i en hvit og lang kjole. Lengden på den skal visstnok symbolisere at man skal vokse inn i troen, og da når man står konfirmant, i en akkurat passelig konfirmasjonskappe, har man vokst seg inn i den troen man ble døpt inn i.

Synes slike såkalte “funfacts” er utrolig morsomme å vite om.

 

Til konfirmanten lagde jeg, i tillegg til gjesteboken som du kan lese om HER, et kort. Det er jo vanlig å gi et kort på slike dager så jeg prøver å lage disse kortene selv. Å gjerne med litt ekstra over de.

 

 

 

 

 

 

Blomster er obligatorisk som pynt.

 

 

 

 

 

Til lukkingen brukte jeg en dobbel magnet som både er limt med superlim og sydd på med nål og tråd.

 

 

 

Inni kortet ligger et kort man kan skrive på. Man kan absolutt lage flere kort å ha inni hvis man vil det. Jeg valgte å bare ha et denne gangen.

 

 

 

På ene siden av kortet har jeg valgt ut dette stempelet for anledningen.

 

 

 

Malen på dette kortet fant jeg på en facebookside jeg er medlem av. Jeg skal lage et til slikt kort og da legger jeg ut malen på dette her på bloggen slik at flere kan dele gleden med å kreere et veskekort. Det er ikke så vanskelig som det ser ut som 🙂

 

Ønsker deg en fin dag:)

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg