Til konfirmanten

Da er tiden kommet til at invitasjon(er) til konfirmasjon popper opp av postkassen. Eller, den ordinære tiden er jo forbi, men i disse tider er jo mange konfirmasjoner forskjøvet til høsten så ja, den “nye” tiden er kommet og vi har fått en invitasjon.

Men.

Hva gir man til en konfirmant hvis de ikke har ønsket seg noe spesielt??

 

Som jeg har skrevet før så liker jeg å gi noe som ikke kun er penger. Noe som personen har for alltid eller som er praktisk og kan brukes. Så da er spørsmålet her, hva i all verden gir man til en konfirmant uten spesifikke ønsker?
Ja, jeg vet at jeg nylig har spurt om det samme, men igjen, hva gir man?

 

Jo. Nå skal du høre.

For en tid tilbake skrev jeg et innlegg om et førstehjelpsskrin for alderdommen der jeg hadde laget, ja, et førstehjelpsskrin av en koffert, papir, pynt og div småting i 30års gave. Den ble tatt supergodt i mot. Det samme gjorde bryllupsminnekofferten jeg laget.

Så. 30års gave til en som har alt og en bryllupsgave. Begge tatt godt i mot så da kan man vel prøve seg på en slik til en konfirmant? Tja. Og det gjorde jeg.

 

Samme prosedyre som med de to andre. Finne fram en koffert, papir, pynt, det kreative humøret og sette i gang. Slik ble altså denne.

 

 

 

 

 

 

 

 

Konfirmanten ble fornøyd og da blir jeg fornøyd.

I denne ligger kortene han fikk samt bordkort, kirkeprogram, pynt og andre minner fra dagen. Er ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i slike kofferter.

 

Hva har du laget og gitt til en konfirmant?

 

Ønsker deg en fin fredag 🙂

 

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg