Plaster på såret

Du husker hva som skjedde her hjemme i går sant? Ja, det er riktig. Mannen hadde KNEKT en strikkepinne og bøyd en heklekrok da han skulle lage grillspyd og jeg havnet i sjokk. Er for så vidt ennå litt i sjokk, men klarer å fungere tilnærmet optimalt. Tenk at det går an å bruke strikkepinnene mine til grillpinner. Men men. Skal ikke undre meg om det i dag også. Fikk jo sett at det gikk an. Man tager det man haver sies det. Å du! du trenger ikke si det til han, men grillspydet ble faktisk helt nydelig!

 

Men i allefall.

I går dro jeg på garnbutikken for å kjøpe nye strikkepinner og heklekrok. Jada. Selvfølgelig litt garn også.

Gledet meg hele dagen til å dra til garnbutikken. Det er liksom som man er 5 år igjen og skal dra på kiosken for å kjøpe lørdagsgodteri. Hva skal man velge liksom? Går det an å velge? Har man kanskje nok penger til å kjøpe ALT? Hadde ingen store planer om hva jeg skulle kjøpe da jeg dro dit. Det eneste jeg visste var at jeg ikke har penger til å kjøpe alt.

 

Jeg gikk inn i butikken. Gikk en rundt og kom ut med dette.

 

 

Ikke akkurat garn da, men den var så stilig den kalenderen at jeg bare måtte kjøpe den. Og den vesken er jo perfekt til å ha som en prosjektveske. Så nå blir det litt brodering og sying etter hvert. Må bare bli ferdig med en til UFO eller to.

Men det var ikke det eneste jeg byttet pengene mine mot. Det snek seg selvfølgelig med noen garnnøster også.

 

 

 

Tovegarnet skal jeg strikke Sunnivavotten av og fritidsgarnet blir nok et til sitteunderlag.

Apropos sitteunderlag. Det går litt trått med det sitteunderlaget jeg holder på med siden jeg styrer med så mye annet, men snart er det ferdig. Har fått strikket litt så nå er det bare noen få riller igjen.

 

 

Ja. Og montering, festing av tråder, brodering av navn og toving. Men det er “barneskirenn”. Når det er ferdig tenkte jeg å legge ut oppskrift og framgangsmåten. Just as you know.

Men først litt baking. Har lovd mannen at jeg skal bake favoritten hans til i morgen så da blir det eplekakebaking i heimen.

 

Baker du til 17 mai og evt hva?

 

Ønsker deg en fin 16 mai 🙂

Å nei, jeg vet fortsatt ikke hva han brukte heklekroken til.

 

14 kommentarer
    1. Grei byttehandel, blir masse fint av det 👍 Men kjøpte du heklekrok og strikkepinner i farta? Eller må du en gang til på butikken 👌

    2. Hehe du fikk jo bra med deg heim allikavel 😊 eg baker bløtkake til 17. Mai for det liker alle her i heimen. Ønsker deg en nydelig Søndag, klem 🥰

    3. Godt det er mulig å kjøpe flere strikkepinner, men sørg for å skaffe grillspyd også, så slipper du samme opplevelse igjen 🤣. 17.-maikaken her i huset blir ostekake med sitron 🇳🇴😎

    4. Ser ut som det er en innholdsrik garnbutikk dere har.
      Gleder meg til å lese bloggen din, du skriver så levende og artig.
      Her bakes det ikke da dagen tilbringes på forskjellige arr selv i disse tider.
      Ha en fin 17 mai.

    5. Er litt usikker på om du fekk erstatta strikkepinnen og heklekroken? Blir vel ein ny tur til “godtebutikken” Ha ein fin 17 mai 🇳🇴 og her skal vi ha marsipankake 🎂 til kaffien ☕️

    6. ….også må du jo finne på en piiiiitteliten hevn 😈 Som for eksempel å bruke den ene skolissen hans i et prosjekt….. Bare en tanke 😁😇

    7. Ja, slike butikker er rene godtebutikken.
      Jeg har en i mitt nærmiljø, så fristelsene er altfor nære. Men hva søren, noen gleder må vi unne oss.
      Spesielt i denne korona tida.
      Kos deg med fine skatter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg