Nyttårsforsett og brodering

I forrige innlegg skrev jeg så optimistisk om nyttårsforsettet mitt og at jeg skulle få ryddet ut litt “drit”. Jeg må innrømme at det er litt vanskeligere enn man tror. I alle fall når man er manisk kreativ og ser nytte i så og si alt. “ÅÅ, dette kan jeg jo lage det av”, “oi, der var den ja. Den jeg kan bruke til det”, “der var den ja. den har jeg jo ikke sett på 3 år, men flaks at jeg fant den så jeg kanskje kan lage dette”. Ja sant. Orker ikke si mer om den saken. Kan tenke meg at det er mange som kjenner seg igjen i det. Det gjør kanskje du? Det gjør jo ikke noe, men det hoper seg jo opp kan man si.

 

Men tilbake til nyttårsforsettet mitt og en liten oppdatering.

I løpet av 5 dager har jeg samlet dette:

 

 

Syne det var en greit oppsamling på kveldstid over disse 5 dagene jeg. Leker og klær som barna har vokst i fra er jo ikke så vanskelig å bli kvitt, men læll. Ellers har det dukket opp noen blomstervaser, hobbybøker, andre bøker, stoffer og litt småstasj som jeg tenker skal få vandre videre. Veldig fornøy for denne gang, men jeg må innrømme at jeg måtte tenke meg om en gang eller to ekstra da det sto om stoffene og hobbybøkene. Måtte faktisk være litt streng med meg selv. hehe. Men det føles egentlig veldig godt å redusere overfloden, så jeg stopper ikke med det første. Heldigvis har ei god venninne hevet seg med på dette, så vi sparker hverandre litt bak og tar hverandre i nakken når man dveler litt.

 

Så hva skal jeg gjøre med dette?

Kaste er ikke et alternativ så lenge det ikke er ødelagt, så derfor selges noe rimelig og resten gis vekk. Gjenbruk er fint.

 

 

Ellers prøver jeg også å få i havn et dåpsbroderi som skal være ferdig ila Januar.

Kommet langt?

Nei. Har akkurat begynt.

Om jeg blir ferdig?

Satser på det.

 

 

 

Hvilket prosjekt holder du på med nå?

 

Ha en fin lørdag 🙂

 

5 kommentarer
    1. Har fått hekledilla. Laget mange pepperkakefigurer og snømenn til jul, noe som falt i smak hos oldebarn og barnebarn. Nå har jeg laget en dukke til en håndarbeidsglad dame. Dukken har forkle med lommer til saks, målbånd, nåler, strikkepinner etc. Veldig artig å lage😊

    2. Går i hekling her også ☺️ Montering av bunad til barnebarn står for tur og ellers maaaange prosjekter på gang 😂. Nå er jula pakket ned og huset vasket så da kan jeg kose meg med heklinga resten av dagen siden det er så innmari kaldt ute (-23)🤗 ønsker deg en fin dag videre og lykke til med ryddinga 🤗

    3. Det er fint med opprydding:)
      Jeg hekler en liten Dokka, men klarer ikke å hekle ferdig for jeg er utmattet. Det blir vel ferdig i år:)

    4. Eg har plan om strikke Liverpoolvottar el sokkar til svoger som har bursdag snart, og dine design er dei finaste eg finn. Men eg får ikkje til å kjøpe dei gjennom Ravelry. Eg blir “sendt” til PayPal uansett valg av betalingsmåte, og der har eg gløymt passord, og det er fu**ings umulig å på tilbakestilt det.
      Er det mulig å få kjøpt oppskriftene dine på anna måte?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg