Godt nytt år!

 

 

 

Nyttårsaften og første nyttårsdag er ofte tid for ettertanke når man sitter å skal lage seg et nyttårsforsett eller to. Man tenker gjennom året som har gått, både på godt og på vondt, og drømmer og fantaserer om året som kommer. Planlegger og setter seg nye mål som skal oppnås.

Jeg hadde på ingen måte tenkt å ha noen større nyttårsforsett i år annet enn å være ferdig med de fleste julegavene før bursdagen min i Oktober. Det er jo overkommelig for noen som strikker og lager ting gjennom hele året sant? Ja, å kanskje skrive et blogginnlegg eller to når jeg har kreert noe spennende, evt når UFOene mine øker i takt med hybelkaninene under sofaen. Men så gikk jeg forbi den forsømte fredsliljen i trappen og stoppet opp. “HALLO CHRISTINE! VANN BLOMSTENE DINE!”. Nyttårsforsettet var et faktum. Jeg vannet planten, satt vannkannen tilbake, tok opp fjernkontrollen og strikketøyet, satt på “The minimalists” på Netflix og så var det gjort.

Har du sett The minimalilsts? Bra sant?!

Om du ikke har sett den handler den i korte trekk om det overflodssamfunnet vi lever i og higet etter lykkefølelsen som fører oss til å kjøpe mer ting. Å samle på ting i stede. I strevet etter å oppnå lykkefølelsen stopper vi ikke opp å ser oss tilbake for å se hva som virkelig gjør oss lykkelig og hvordan vi egentlig ønsker å ha det. Nyttårsforsettet ble et faktum. Jeg skal fortsatt vanne plantene mine, men jeg skal også vanne det som gjør meg lykkelig og det som er viktig for meg, så får det som visner visne.

Å selvfølgelig, overfloden skal vekk. “Driten skal ut”. Å det kan jo være nokså utfordrende for en overkreativ sjel som ser gull i alt;) hehe.

Ill keep you updated 😉

Har DU et nyttårsforsett? Og evt hva?

 

Godt nytt år. Håper det blir godt<3

 

8 kommentarer
    1. Godt nytt år til dere 🎊
      He he… Ja der var de forsettene. Trur æ fortsetter dær æ har begynt: strikke bort garnlageret, mere hjemlaga julegava da æ som du e en kreativ sjel. Starta faktisk i dag med å vaske ut jula og siden æ ikke vaska inni skapan før jul, så gjør æ det nu😅… Ja det e sant, fant støv der når æ skulle legge julegardinan på plass🤷 Det e nåt æ skal følge opp å ta gjennom året, alle plassa æ normalt ikke tørke støv, altså inni og oppå alle skap i huset. Var ikke det lurt? 🤭 Så er det som du sier, viktig å vanne der det trengs og la resten visne.
      Ha en fin dag videre ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg