Minsten-lue og votter

Strikkelysten er økende. Hurra! Har hatt en liten “down” periode, men det ser ut som om at det har endret seg litt. Og det er jeg jo selvfølgelig glad for. Som jeg har skrevet om litt tidligere har jeg satt meg noen strikkemål i år, og de har jeg lyst til å nå. Foreløpig ser det slik ut.

  1. Gjøre ferdig diverse UFOer. På god vei.
  2. Strikke primært av garnlageret. Det er KUN lov å kjøpe garn hvis det mangler litt for å ferdigstille et prosjekt. Denne har røket flere ganger.
  3. Strikke opp 3000g garn (60 nøster). Strikket opp 2126g hittil. 
  4. Strikke 10 julegaver. Strikket 6 foreløpig. 

 

Når jeg er så nær med å nå mål nr 3 så gir det ekstra motivasjon til å strikke opp litt fra garnlageret mitt. Det trengs!

Etter at jeg ble ferdig med gullgutten-jakken hadde jeg litt garn til overs. Ca 2 nøster for å være nøyaktig. Disse 2 nøstene ville jeg ikke legge tilbake, men strikke opp så da var det bare å ble litt i den samme klompelompeboken for å se om det var noe som fristet meg, og det var det jo selvfølgelig. Skal innrømme at det skal ikke så mye til for at jeg blir fristet av et nytt prosjekt. Men det er vel ikke en hemmelighet for de som kjenner meg.

 

Jeg havnet på minsten-lue og minsten-votter.

 

 

Disse også fra klompelompe. Strikket i drops merino ekstra fine. Dusken har jeg festet i en knapp på innsiden av luen slik at den kan tas av og vaskes.

 

Når de var ferdige hadde jeg ennå litt garn igjen så da la jeg opp til en ny minsten-lue i en litt mindre str. Alltid kjekt å ha litt småstrikk i gaveboksen.

 

 

 

Hvordan går det med dine strikkemål?

 

Ha en fin dag:)

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

10 kommentarer
    1. Altså, du er så utrolig flink. Det er så moro å se ting du lager 😍 Du nærmer deg også å nå dine strikkemål, det er bra. Ha en nydelig dag fine Christine ❤

    2. Du er kjempeflink! Blir jo så fine plagg.Det er noe annet enn en UFO borti et hjørne😊🧶Kan du si meg hvordan du fester den dusken? Ser du syr i en knapp. Har du noe hempe på dusken?Har alltid synes det er vanskelig å få dusken til å sitte

    3. Eg har en tendens til å havne over en å samme nettside som har billig garn Heeeele tiden🥴🥴 da må eg jo finne ett prosjekt til garnet som plutselig e på 60 %🥴😀😯 No blir d en ny heklet genser😀👍

      1. ELSKER det! Kjenner meg litt igjen. Synes det er så merkelig at man “plutselig” bare er innom en slik side. men men. hva skal man liksom gjøre 😉 spennende med heklet genser. Det blir sikkert kjempe fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg