Det tok meg 15 minutter

I går mannet jeg meg opp til å angripe UFO-posen min for å få ferdigstilt noen av de prosjektene som har ligget der i årevis. Jeg startet med en tirilgenser, og når jeg så hvor fort det gikk ble jeg bare irritert på meg selv. Hvorfor orker jeg ikke å spandere de siste 5 – 10 minuttene som kreves for å ferdigstille et prosjekt? Aner ikke, men jeg utsetter det jo med den største glede. Gleden forsvinner dog rimelig kjapt når jeg ser haugen med latskap (les: uferdige prosjekter) som vokser seg enorm i takt med klesvasken til en familie på 10. Kjenner nå at jeg er glad for at jeg ikke vasker klær til 10 mennesker. Store familier gjør meg overhode ingenting, det er bare koselig. Men klesvask til 10, tar av meg hatten for de som utfører den slags heltedåd.

 

Men i allefall.

I går, da jeg var ferdig med å feste trådene på tirilgenseren, fant jeg fram noen små prosjekter der det bare var litt igjen før de var ferdige.

 

Jeg startet med kongleluen, eller lille kongle som den heter.

 

 

Denne manglet kun å få sydd på en dusk. Altså 3 – 5 minutters arbeid.

 

Når jeg skal sy på dusk syr jeg alltid en knapp fast inne i luen slik at jeg kan feste strikket som er på dusken i knappen. Da kan jeg ta av dusken for å vaske luen.

 

 

 

 

Genialt om du spør meg.

 

Så tok jeg fram to pannebånd jeg har sydd for ganske mange år siden. På disse manglet det kun å sy igjen vrengehullet. Altså 5 minutters arbeid. Ja, det er inkludert tiden man bruker til å hente tråden.

 

 

Hadde ennå ånden over meg så fisket opp et par raggsokker som jeg strikket ferdig for en drøy måned siden. Eller var det kanskje to. Husker ikke, men nå er trådene i allefall festet. HURRA!

Tid? Jo. Det tok meg 2 minutter!!

 

 

Jaja. ca 15 minutter tok det meg å gjøre noe jeg har utsatt i flere år. Har jeg lært noe? Tvilsomt, men det er lov å håpe. En ting er sikkert, og det er at nå har UFO-posen min plass til 5 nye UFOer.

Neida, tøyser bare. Eller..

 

Mønsteret til lille kongle finner du HER.

Fikk du akutt lyst til å strikke raggsokker kan du bruke ankelraggoppskriften min som utgangspunkt. Den finner du HER.

 

Ønsker deg en fin dag 🙂

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

 

11 kommentarer
    1. Genial løsning med knapp til dusjen!! D har æ ikke tenkt på før. Tnx. Og godt jobba med ufoene!! 👍🏻

    2. Godt og bli ferdig med ting som ligger .smart det med dusken. Har noen dusker med trykknapp. Ha en super fin dag i vakre Alta.🌞😎🤠🧸

    3. Vi rister på hodet av oss selv her noen ganger også med slike uferdige ting. For ofte så er det jo nettopp småting som gjenstår. I vårt tilfelle, en liten list, et deksel til en strømkontakt eller lignende. Et kjempetiltak å komme i gang så tar det bare noen minutter så er det gjort. Men som du sier, lærer vi av det? Neida, skjer om og om igjen hehe. 🤦‍♀️ Viktigste er jo at det blir gjort til slutt.

    4. Så mye fint du lager 😍 Hvor kjøper du de duskene? Sett etter akkurat den type dusker, og likte spesielt det med at det er strikk på de og å feste de med en knapp inni luen 👌🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg