Kan jeg ikke bare strikke en til? VÆRSÅSNILL!

Når man holder på med håndarbeid er listen over det man vil lage laaaaaa(osv)aang. Og når man at på til lager klær bruker man en del av tiden sin på å lete i ikeakatalogen etter lure garderobeløsninger som kan romme alle de 649 genserne du bare MÅTTE ha, de 304 skjørtene, 56 ullbuksene og ikke minst de 5623 plaggene du har strikket til barna dine. 5623 plagg til hver av barna dine hvis du har flere barn. Jeg har funnet mange lure garderobeløsninger så nå trenger jeg bare et hus. Et stort hus.

 

Jepp! Slik er det nemlig. I tillegg driver man å prakker på mannen gensere. “Skatt!? Vil du ha denne?” der jeg får til svar “Jeg har jo nok gensere”. Så jeg prøver igjen dagen etterpå.
“Skatt. Var ikke den fin?”, der han svarer “Hvor mange gensere trenger en mann egentlig?”. Og jeg prøver igjen dagen etterpå.
“SKAAAATT! Jeg tenkte jeg skulle strikke denne til deg” der han snur seg rundt, smiler lurt og svarer “Men du! Har du kommet langt med islenderen min?”. Jeg sier ingenting, snur meg rundt og sniker meg unna å svare på akkurat det samtidig som jeg tenker at jeg ikke orker å spørre i morgen. Meen kanskje dagen etter det.

 

Men jeg er vel ikke rådløs skal du vite. Jeg hadde funnet en genser jeg bare MÅTTE strikke, men han insisterte som vanlig på at han hadde nok gensere så da laget jeg like greit et gavekort på genser til han. Tadaaa. Da fikk jeg jo strikket en genser likevel.

Jeg fant fram strikkebøkene mine og vi satt oss ned å bladde i de. Jeg viste han hvilke jeg hadde tenkt på og heldigvis valgte han den jeg hadde mest lyst til å strikke så da var det bare å handle garn og sette i gang med Mika genseren fra Bystrikk.

 

 

Synes denne genseren er veldig fin. Helt enkel og fin.

 

 

Ikke så verst den mannen min heller 😉

 

 

 

 

 

Både jeg og mannen ble fornøyd meg genseren. Jeg fordi jeg fikk strikket denne og han fordi han enkelt og greit likte den (og fikk laget en bloggpost om genseren).

 

Mønsteret heter Mika genseren og er laget av Bystrikk. Den er også i en av bøkene deres.

Garnet jeg brukte er det som står oppført i mønsteret og heter Alpakka Tweed.

 

Også vil jeg oppfordre dere som ikke leste gårdagens blogg om en vaskekte hverdagshelt til å gå inn å lese det og gjøre en positiv ting for et annet menneske i dag. Det skal i allefall jeg gjøre 🙂

 

Ha en fin og omsorgsfull dag 🙂

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Mika genseren er veldig fin.
      Enkel og ett nydelig garn.
      Ja, hvor mange gensere trenger vi virkelig. I de siste årene har jeg strikket mest til barnebarna. Men nå har det blitt litt mer ego strikk. Nå har jeg garn til to gensere til meg selv liggende. Men først skal jeg strikke Sunday sweater. Så hyggelig når 16 åringen spør om mormor vil strikke en slik genser til.

    2. Fin genser, han kler den da 👍 Jeg skulle ønske jeg kunne strikke også. Den strikka jakken jeg ønsker meg finner jeg ingen plass i butikker 😊 Ha en fin kveld i stua

    3. Eg har strikka en del fra Bystrikk. Liker veldig godt de enkle mønstrene. Har akkurat startet på Mariegenseren str L, fra 5. boka.
      Likte godt Mikagenseren, i alle fall på mannen din….Alt eg strikker for tida havner i en gavekasse. Tenker Mikagenseren kommer der og før jul. Takk for tips.
      Ha ei flott 17. mai helg dere tre. 🇳🇴🌿🎂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg