Heklet julepynt og barneglede

For knappe to uker siden fant optimisten i meg ut at jeg skulle få strikket opp alt bomullsgarnet jeg har hjemme og satt meg ned for å begynne på en kjøkkenklut. Jepp. Jeg skulle strikke kjøkkenkluter av en god mengde bomullsgarn. Gikk ikke så lang tid før jeg måtte le litt av den optimistiske Christine som alltid tror at hun skal klare å gjennomføre slike overoptimistiske planer, tanker og ideer uten å tro at hun kommer til å bli lei nærmest før hun har begynt. Lo meg ferdig og tenkte at en eller to kluter er vel overkommelig før jeg finner på noe nytt. Det ble faktisk 4 kjøkkenkluter før jeg ga meg. Ikke verst, tenkte jeg og gjemte vekk bomullsgarnet.

 

Jeg satt en kveld eller to å bare tenkte på hva jeg skulle lage og havnet på en julelue til mannen. Det er så fint å kunne gjøre han glad med slike “småting” så da hekler jeg med glede.

 

Men.

Som med så mange andre prosjekter ble jeg sittende igjen med garn. Jepp. RESTEGARN. Så hva skal jeg bruke det til da nå som jeg prøver å slanke garnlageret mitt?

 

Jeg tok et kjapt googlesøk og havnet innom heklet julepynt.

Okei. Greit. Jeg får se litt.

Så på det ene bildet etter det andre. Tenkte at jeg ikke fikk til noe og bladde videre.

Å der.!

Der var det jeg hadde lyst til å prøve. Et heklet hjerte. Perfekt.

Jeg trykket meg inn på siden å der var oppskriften også. Gratis til og med. For en flaks! Her var det bare å sette i gang, og det gjorde jeg.

Å tror du jaggu meg ikke det gikk fint?

 

 

 

 

Jeg ble så fornøyd med å få det til at for hvert hjerte som ble ferdig kom det busende ut fra konemunnen “Se her! Se her! Jeg fikk det til. Den ble jo bra sant?”.

Han smilte like pent hver gang og sa “ja, det ble den. Du er flink”.

 

Det skal sies at jeg ikke er helt trygg på hekling ennå så jeg blir som et barn som akkurat har klart noe nytt, og da er det ekstra fint å ha en mann som anerkjenner de små og store barnlige gledene mine.

 

Hvis du har lyst å hekle slike så finner du oppskriften HER.

 

Ønsker deg en fin dag:)

 

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

6 kommentarer
    1. Kjempefin julepynt, Christine. Jeg har ikke heklet disse, men mye annet rart, for å pynte opp julegaver med, så kan mottaker – hvis de ønsker – henge de på treet etterpå. Det ble flest snømenn med topplue. Dem fant jeg på pinterest – https://i.pinimg.com/564x/99/12/2d/99122d62d889c984b461b9c668751af2.jpg – Oppskrifta va på engelsk, så æ juksa litt, der jeg var usikker på hva de mente. De ble faktisk riktig søte.

      Har noen få igjen nå, og trur jeg skal gå for hjertene dine der 🙂

    2. Veldig koselig med slik julepynt.
      Jeg heklet masse slikt for sånn rundt 25-30 år siden, og det henger fortsatt på juletreet vårt og familien sine 😀
      Hjerter, kremmerhus, kongler, kurver m.m ☺
      For ikke å glemme hekla pepperkakehus 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg