En annen type gjestebok

Her om dagen skrev jeg om hva man kan gi til konfirmanten som ikke har noen spesielle ønsker eller at man har lyst til å gi noe hjemmelaget som de kan ha for alltid. Og i dag tenkte jeg at jeg skulle gå tilbake til konfirmanttemaet å vise dere en annen ting jeg har laget til en konfirmant.

 

Ved store livshendelser inviterer man gjerne mennesker man ikke omgås for ofte, men allikevel står en nær og da er det jo fint å ha minner der i fra. Man får jo minner i form av at man er sammen, og det tas gjerne en del bilder. Men allikevel er det en ting til som kan være fint å ha. Nemlig en gjestebok.

 

Når det kommer til en del ting liker jeg å gjøre litt ut av det. Gjerne se om jeg kan lage noe litt annerledes enn normalen. Ikke fordi jeg ikke er fornøyd med ting slik de er, men jeg liker å utfordre meg kreativt. ELSKER med stor E å skape ting så det er (stort sett) bare kos å holde på med håndarbeid. Også blir jeg så innmari fornøyd når jeg får til ting jeg ikke har gjort før. En skikkelig glede. Du vet. Den gleden du fikk da du var barn og ENDELIG hadde klart å blåse boble av hubba bubbaen, eller da du hadde tegnet en tegning verdig til å henge på Munch museet (les: du har akkurat sluttet å tegnet hodefotinger).

 

Men. Tilbake fra Munch museet og til gjesteboken.

 

Til denne konfirmasjonen, som jeg også laget den kofferten, lagde jeg en gjestebok av en gammel bok som jeg brettet og scrappet på. Staset ut tags som gjestene kunne skrive hilsen på og sette i boken. Den ble altså seende slik ut.

 

 

 

 

Alle kantene har jeg svertet med Tim Holtz sitt stempel for å få et gammelt uttrykk.

 

 

 

 

Pyntet ene siden med masse blomster, blader, blonder og perler.

 

 

 

 

Kun blonder og en blomst på andre siden for å skape en kontrast men samtidig en balanse.

 

 

 

 

Og her er tag`ene plassert i boken.

 

 

 

 

Denne boken er ikke bare moro å lage, men den er også veldig dekorativ. Ikke bare under konfirmasjonen, men også i ettertid.

 

Ønsker deg en fin dag 🙂

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

 

21 kommentarer

Siste innlegg