Det er ikke alltid man høster det man sår.

Jeg plantet jo noen frø her for litt siden og tenkte at jeg skulle komme med en liten oppdatering til dere siden jeg tror at alle er like overentusiastisk som det jeg er til mine planterier. Jeg tror i allefall at mannen er like overentusiastisk og trekker han til kjøkkenbenken ved hver eneste mulighet jeg har for å vise han hva som skjer minutt for minutt. Ja du mistenker heeelt riktig. Jeg bruker faktisk å stå å se litt ned i jorden for å se om det har skjedd noe. Ofte er svaret til det nei.

 

Jeg plantet frø fra dragefrukt (både tørket og fersk for å se om det betydde noe), kiwi, vannmelon og eple også satt jeg min 5 avokadostein i vann. De 4 andre snakker vi ikke om.

 

 

 

Statusen er, etter timer med stirring ned i jorden og god tålmodighet, dette:

 

Avokadostenen har åpnet seg mer, så jeg har fortsatt troen og tenker at ordtaket “alle gode ting er tre” burde endres til “alle gode ting er fem”.

 

 

 

Dragefruktfrøene, både de tørkede og de ferske, spirer velvillig. Faktisk så velvillig at jeg har begynt å se meg om etter fosterhjem til de. Er jo begrenset hvor mange kaktuser jeg kan ha hjemme.

 

 

 

Kiwifrøene har begynt å komme. I allefall to. Spennende!

 

 

 

Vannmelon. Tja. Niks og nada. Tror også at det blir med det så holder ikke pusten mens jeg venter på de.

 

 

 

Så var det eplefrøene. Er litt usikker på om jeg sov meg gjennom noen timer i naturfagen for jeg kan ikke huske at epletrær ser slik ut.

 

 

 

Mistanker at det er en viss kokebokforfatter som har hatt det gøy her.

 

Etter å ha fjernet purreløken måtte jeg vie noen minutter til å se ned i jorden. Og tror du jaggu ikke at det hadde skjedd noe der også. Joda. To spirer jo. Hurra!

 

 

 

Gleder meg til fortsettelsen jeg!

 

Ønsker deg en fin kveld:)

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så spennende når det kommer opp 🙂 Først er det ingenting nesten, og med litt vann og omsorg er det plutselig ting som vokser og gror 🙂 Gøy!

    2. Hehe… jeg står med hode i blomsterbed og og potter jeg også om dagen
      Har nemlig sådd ei pakke med blomkarse. Noen få har kommet opp. Men det mangler fortsatt mange.
      Lupe hadde kanskje vært tingen??
      Frø og planter er i hvertfall veldig gøy å holde på med😃
      Ha en flott kveld😙

    3. det tar litt tid men det kommer ser eg ,et lite tips når du vanner frø ,bruk en sprayflaske og dusj ,så legger du litt plastfolie over for å bevare fuktigheten ,frø dør om dei tørker ut etter att du har begynt å å vanne

    4. Her går det i chilli, paprika og tomat. Hadde avocado i fjor, den dævva i år, vet ikke hvor mange planteår et vanlig år er, skulle ønske fetaost vokste på trær.

    5. Så spennende! Det sprer om seg dette, unntatt hos meg. Har ikkje sådd noe i år, litt seint nå.
      Lykke til med alt sammen. 🍓🍋🥒🍍

    6. Jeg har det liksom med å se sport i det å få planter til å vokse, jeg da, med en spesiell dragning mot det å ‘gjenopplive’ planter som i utgangspunktet er fucked! Per dags dato, har jeg tre stk. slike ‘reinkarnasjoner’, bla.a en orkidé. Orkideer har jo et viss renomé som tilsier at de ikke er så enkle å holde, så denne er definitivt trumfkortet mitt på plantefronten! Jeg anså det for å være et ‘long shot’ bare det at den skulle kunne vokse blader, så da den med tid og stunder også gav blomst, skal jeg ærlig innrømme at jeg triumferte greit her en stund *hehe*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg