Denne gangen ble det en gulrotkake

Skulle nesten trudd at jeg skulle gå opp til fagprøven i konditorfaget så mye kaker som jeg baker for tiden. Kan jo avkrefte det med det samme. Jeg skal ikke det. Å nei, jeg har heller ikke havnet på sukkerkjøret. Eller, er jo liiitt der, men dekker ikke det “behovet” med kake når det finnes sjokolade liksom.

 

Jeg har jo bakt en slags form for kake nå tre helger på rad. Greit, du tok meg der. EN kake liksom. Hvem prøver jeg å lure. To-Tre kaker hver helg, tre helger på rad. Å denne helgen var jo ingen unntak. Det startet med rabarbrapaien på lørdag. Den skal jeg forresten legge ut oppskriften på når jeg har laget den en gang til. Må finpusse på oppskriften slik at den blir perfekto. Da den var ferdig startet jeg miksmasteren og begynte å lage gulrotkaken over alle gulrotkaker! Den er SÅ GOD! Helt sykt god. Også er den veldig lett å lage også. Den perfekte kaken kan man si. Sykt god OG lett å lage. Bedre blir det vel ikke? Joda. Hvis man får noen til å lage den til seg, men da er jo halve gleden borte.

 

Jeg mikset og trikset, satt den i ovnen og ventet. Og ventet. Og ventet. Tok en stol og satt meg foran ovnen med strikketøyet og så på kakesteking minutt for minutt mens lukten begynte å friste smaksløkene mine.

 

Å der. FERDIG!

 

Så var det avkjøling og mer venting.

 

I mellomtiden startet jeg foodprosessoren og laget kremen til kaken. Er du forresten klar over hvor ekstremt fort det går med en foodprosessor i stede for en miksmaster? Det var ikke jeg skal jeg si deg. Jeg har alltid brukt miksmaster. Skulle til å starte med kremen i miksmasteren da mannen sier til meg at jeg måtte bruke foodprosessoren jeg fikk i julegave til å lage kremen. Ok, sa jeg og hentet den. Jøssenavn for en fart den hadde!! Fra 0 til ferdig før jeg hadde nådd å tenke på å smake på kremen. Å den tanken kommer FORT! Skjønner godt at Gjertrud har gått hver eneste dag i desember, år etter år og ønsket seg en foodprosessor!

 

Kaken er ferdig avkjølt og kremen er ferdig så da er det bare å smøre det på. Ja. Å smake litt da.

 

 

Ja. Dere ser jo at jeg ikke er noen konditor.

Men tror dere ikke at da jeg skulle ta med meg kaken å dra til min lillesøster med den så hadde “noen” oppdaget kaken!

 

 

 

 

Neida. Det var faktisk jeg som hadde tatt av et stykke kake til han. Men det var jo en morsom tanke da. At han, mener selvfølgelig “noen”, hadde vært å sneket litt på denne kaken også.

 

Oppskriften til kaken finner du HER. Og det er faktisk min mann som har laget den. Vil absolutt anbefale å prøve den om du ikke allerede har gjort det.

 

Ønsker deg en fin dag 🙂

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

14 kommentarer

Siste innlegg