10 gram med restegarn

Hva gjør man egentlig med 10g restegarn? Nei er du på styr? Man kaster det da vel ikke! Det hadde jo vært regelrett galskap!
10g med garn kan høres lite ut for de som ikke er ekstremt kjent med garnverdenen, men det er jo ikke det. 10g er jo faktisk 1/5 av et helt nøste så noe må man jo få ut av det.

 

Jeg vurderte å legge opp til et par sokker å bare strikke striper, men ombestemte meg fort for det hadde jeg ikke lyst til likevel. Jeg ville lage noe som brukte opp den lille slumpen jeg hadde igjen med blått merino garn etter å ha strikket minsten lue og votter så da var det bare å vekke de små grå.
Jeg tenkte en stund, tok en slurk kaffe, tenkte litt til mens jeg snudde meg mot høyre der jeg har litt strikkestasj (som dog ikke skal ligge der det ligger), tenkte litt til og så rundt på alt rotet jeg hadde ordnet i min iver etter å kreere diverse strikkerier da jeg så hva jeg skulle lage.

 

Å der. Bak blomsterpotten (jada, der ligger det også noe) lå det en smokkesnor jeg hadde strikket for en ukes tid siden. Jeg tok den med meg på kjøkkenet, fant fram kjøkkenvekten og la den på. 5 gram!!! Det er jo perfekt.! Da blir det 2 smokkesnorer til da tenkte jeg lykkelig mens jeg jentehoppet tilbake inn i stuen, fant fram strikkepinnen og garnet å la opp til en smokkesnor.

 

 

 

Tre helomvendinger senere var to smokkesnorer ferdige og kunne legges sammen med den andre bak blomsterpotten. Neida, jeg tuller bare. De ligger FORAN blomsterpotten for øyeblikket.

 

Mønsteret? Jo. Det skal jeg skrive ned litt senere i dag og poste i et eget innlegg i morgen. Kjekt å ha noe å se frem til 😉

 

Ønsker deg en fin dag:)

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

9 kommentarer

Siste innlegg