Garnmagi

Fra tid til annen dukker lyste til å farge garn opp. Etter at jeg farget for første gang får jeg jevnlig lyst til å farge og da er det ekstra gøy når lillesøster ville farge sammen med meg. Da får man jo litt kvalitetstid samtidig og det er aldri feil.

 

For en drøy uke siden var mannen i Oslo for å signere en håndfull antall med bøker og jeg, ja nå skal du høre. Jeg så mitt snitt til å rydde vekk krydder, brødboks, kokebøker, kaffe koker og andre ting og tang og rot fra kjøkkenbenken for å rigge til med kasseroller, langpanne, cacas-farger og bakeboller. For her skulle kasseroller og bakeboller brukes til garnfarging og ikke matlaging. Å tror dere vi koste oss? Svaret er JA!

 

Her er hespene vi farget. De er enten 100g eller 150g.

 

 

 

 

 

 

 

I motsetning til tidligere klarte jeg (vi) å moderere oss med tanke på mengden vi planla å farge. Som regel er jeg superoptimist og tenker at jeg skal nå over mer enn det jeg faktisk når, men denne gangen klarte vi å beregne perfekt mengde. Flaks kalles det vel. Er jo så vanskelig å være realistisk når man skal gjøre noe som er så gøy!

Blir nok ikke så lenge før neste gang tenker jeg.

 

Har du hatt lyst å prøve å farge garn men ikke gjort det ennå av en eller annen grunn så anbefaler jeg deg å bare sette i gang. Kan være lurt å ta en uke ferie når du skal starte for så gøy er det!

Om du trenger hjelp til fremgangsmåte kan du lese om den HER.

 

Ha en fin dag:)

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

16 kommentarer

Siste innlegg