Votter for alle penga

De siste dagene har jeg strikket på mariusvottene på kveldene. Har som sagt planlagt å strikke 4 par som vi skal gi i julegave. I tillegg blir jeg nok å strikke 4 par til siden det blir så mye garn til overs og det er nok til flere par votter (ved at jeg kjøper inn et nøste til av fire farger). Disse ekstraparene legges pent i gaveboksen min til eieren dukker opp.

 

Jeg synes mariusvottene er skikkelig fine, også er det både enkel og morsomme å strikke. Ja. Også går det så fort. Veldig fort. Det liker jeg når jeg skal strikke mange eksemplarer av samme plagg og mønster. For det er jo litt slik at det blir “kjedelig” å strikke det samme.

Jeg er nå ferdig å strikke to par. Til og med festet trådene! Ja du leste riktig. Trådene er festet. Hurra.

 

 

Så nå skal de legges i kurven sammen med de andre prosjektene som venter på toving. Jepp. Har et prokrastineringssystem for det også!

 

Da jeg var ferdig med å feste trådene på mariusvottene tenkte jeg at jeg skulle være litt ekstra flink så jeg dukket ned i UFOposen for å finne et prosjekt som manglet trådfesting. Og det fant jeg. Til de grader.

 

 

Da jeg vrengte vottene så jeg hvor mange tråder som ventet på å bli festet. Mistet motet rimelig kjapt, men satt meg ned å begynte.

Så 6 lysår sener og tap av både livsgnist og mot var trådene på disse vottene også festet.

 

 

Å hvor skal disse spør du? De skal også ned i kurven der prosjektene venter på toving.

Nå skal jeg legge opp til par nr 3 av mariusvotter.

Hvis du har lyst å strikke marius tovavotter finner du mønsteret HER. Det er gratis.

Ønsker deg en fin dag 🙂

 

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

8 kommentarer
    1. Er veldig glad i Marius mønsteret, så nå hekler jeg julegardiner med modifisert Marius.

    2. Ang. toving: Har det noe å si for resultatet om man f. eks. har et par i maskinen, eller fem, eller til og med ti par? Blir det forskjell på tovingen, tover mer eller mindre?
      (Har store planer her🙃)

      1. Så gøy! Ja det vil jeg påstå at det har noe å si. Jo mer du har i maskinen jo mer bevegelse og friksjon får du på plaggene som igjen gir hardere toving. Hvis du tover i tørketrommelen har du god kontroll på tovingsgraden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg