Vil dere se noe annet fint?

Det bruker egentlig å være ganske vanskelig å skulle velge ut noe av det fineste man har laget, for det er jo en grunn for at man valgte å lage akkurat det. Man så noe, likte det og vil lage det selv. Men. Noen gang kommer man bare over noe som overgår ganske mye, uansett hvor fint det enn måtte være. I likhet med dåpskjolen, selv om det er i en klasse for seg selv, så er dette noe som jeg mener overgår en hel del.  Nemlig Marys royale svøp.

 

 

 

Jeg husker første gang jeg så det. Jeg satt å lot meg bli dratt inn i O’store internetts fantastiske verden av inspirasjon da jeg plutselig kom over svøpet. WOW, tenkte jeg med det samme og bestemte meg for at dette skulle jeg strikke når jeg skulle bli mamma, og det gjorde jeg også. Selv om det tok litt tid så har jeg aldri angret et sekund for svøpet er så nydelig.

Det er nemlig det som er en av de fine tingene med internettet. Det finnes så enormt mange flinke mennesker der ut som deler villig av sine kreative krumspring og erfaringer. Som hjelper fremmede mennesker med tips, triks og gode råd. Men på den andre siden så er det jo et enormt univers med fristelser på fristelser på fristelser, og så lett påvirkelig som jeg er så tenker jeg ofte “Ja takk, led meg gjerne inn i fristelsen (å slipp meg aldri ut igjen)”. Tenk for et himmelrike å være i dere.

 

Men tilbake til Marys royale svøp.

En av grunnene til at jeg ville strikke nettopp dette teppet, eller svøpet, var ikke bare fordi det var så vakkert. Men det var større enn de vanlige babyteppene. Det tenkte jeg var en fin ting slik at barnet kunne bruke det lengere.

 

 

Man starter å strikke midten for så å strikke hullmønsteret rundt. Jeg koste meg mens jeg strikket det. Men jeg skal ikke lyge å si at jeg ikke hadde perioder der jeg ble litt lei å måtte legge det vekk for en liten periode. Heldigvis varte ikke perioden så lenge, for hei. Hvem klarer å unngå å raskt ferdigstille noe slikt?

 

 

 

 

Mønsteret finner du her. Kos deg 😉

Garnet jeg brukte er drops merino ekstra fine. Det samme som står i oppskriften, men jeg brukte 1 eller 2 nøster mer enn oppgitt.

 

Ønsker deg en vakker dag 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebooksiden min finner du her.

Instagrammen min finner du her.

 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Heilt nydeleg! 😊 og for ein jobb!! 😊 Eg har óg strikka ein del babyteppe, men ingen så flotte som dette.. designa eit sjøl, som eg er fornøgd med 🙈

    2. Åh,så fantastisk nydelig pledd😍. Den dåpskjolen du har strikket må være den vakreste som eg har sett noen gang💖. Noe sånt har eg aldrig fått til å strikke,blir for avansert for meg🤔.
      Eg blir mektig imponert over alle dine talenter👏👌. Ha en fin dag😊

    3. Hei, veldig glad for at du begynte å blogge, en skikkelig fin blogg som jeg virkelig koser meg med. Er heller en “stille” leser men nå må jeg bare fortelle at jeg fant pladask for svært første gang jeg så det da Mary presenterte babyen sin med dette rundt. Å herlighet…tenk om jeg kunne strikke noe slikt!! Men jeg er ikke av de som liker å strikke vrang…kast…vridd sammen…kast…osv…jeg leker heller med flere farver… men dette svært fristet veldig
      Og gjør det enda…I fjor fikk jeg tak i oppskriften via ei bloggvenninne som hadde strikket et slikt til en kollega…gitt bort altså! Makan! Hehe….Og nå er det du som viser det i sin fulle prakt….Puha…
      Nei vettu hva…jeg skal kjøpe garnet (må bare vente en god stund til før slike butikker åpner igjen her jeg bor i tyskland) og så skal jeg ta det som en utfordring, det haster jo ikke. Din skyld det nå! Tusen takk hehe
      Huff dette ble lang..

      Alt godt til deg og dine!
      Hilsen Anne

      1. Tusen takk🥰 det var virkelig hyggelig å høre😄 så gøy at du skal strikke et slikt svøp. Send gjerne bilder underveis😄 lykke til🥰 alt godt til deg og dine også!🌼

    4. Ops…ser nå at det ble endel skrivefeil takket være korrektur programmet på moblen…kjedelig
      Selvfølgelig snakker jeg om svøpet…og ikke om “svært”… at det går an;-)

      Hilsen Anne

    5. Det er ett fantastisk nydelig teppe. Jeg har strikket mange fine babytepper, men ikke dette. Alle mine 8 barnebarn har fått hvert sitt teppe.
      Og ellers har jeg strikket til mange andre som har fått barn blandt familie og venner.
      Blir alltid tatt godt imot.

    6. Fantastisk flott både dåpskjole og svøp ❤️

      Jeg er ganske ny i strikkeverden. Lærte meg å strikke for litt over et år siden,så rakk det akkurat før jeg ble femti 😁
      Gensere, luer, pannebånd går veldig fint (så lenge det ikke er mønster…her går det i fristrikk og raglanfelling).

      Har nå, etter inspirasjon fra deg, strikket sitteunderlag som skal rives. Kunne du skrevet litt om toving og hvordan pynte litt på sitteunderlaget? Har lest litt på nett og bestilt meg startsett til filting 🙈😊 skal det gjøres før eller etter toving feks? …

      Liker skikkelig godt bloggen din. Du virker rett og slett som en hjertegod person 🥰

      1. Så hyggelig!! Tusen takk🥰 velkommen til strikkeverden. Det er en fantastisk verden å være en del av. 🥰 men så gøy!! Takk for innspillet. Det kan jeg gjøre😄 har ikke nålefiltet så mye, men det er kjempe gøy og ikke vanskelig i det hele tatt. Man nålefilter etter at man har tovet😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg