Så gikk jeg på en smell. Igjen

Den siste tiden har jeg ikke hatt noen strikkelyst. Har faktisk manglet lysten til å gjøre håndarbeid generelt. Rekk opp hånden alle som sliter med det samme fortiden.

Det var det jeg visste. Vi er mange.

 

Jeg har spekulert og spekulert på hva det kan være som gjør at jeg overhode ikke finner lysten til noe som helst. Kan det være UFOene mine som har tatt knekken på lysten. Eller er det kanskje sommerens visitt som har flyttet håndarbeidslysten langt vekk i fra mitt vesen? Ikke vet jeg. Jeg holder en solid knapp på det siste.

Men i går tenkte jeg at jeg måtte prøve å gjøre noe for å få tilbake lysten. Jepp. Du tenker riktig. Selvfølgelig kan nytt og fint garn lokke fram håndarbeidslysten som pepperkakesmuler lokket Hans og Grethe tenkte jeg og satte meg i jetmobilen og suste av gårde til garnbutikken.

Vel framme fant jeg ut at jeg skulle ringe mannen for å få et “OK” på garnkjøpet mitt siden jeg har vært så tøff å si at jeg skal strikke av garnlageret mitt.

“Hei elskling” sier jeg.

“Hei”.

Så fortsetter jeg med en yndig og uskyldig stemme mens jeg står med et garnnøste i hånden. “Ehm. Jeg tenkte at kanskje jeg skulle dra på garnbutikken å kjøpe garn for å strikke noen tova mariusvotter som vi kan gi til *******, *****, ****** og ****** i julegave. Var ikke det lurt?”

“Ja, det var det” sier han.

“Så bra. Glad i deg. Hade” svarer jeg og legger lykkelig på røret og fyller en hel kurv med garn.

Må innrømme at jeg mistenker at han er smertelig klar over min intensjon med å ringe han angående garnkjøpet. Men han sier ikke noe på det. Han vil bare at jeg skal være lykkelig.

 

 

Sjekk de fargene jeg fikk med meg hjem. ELSKER de! Hvis du lurer så er det Fritidsgarn fra Sandnesgarn jeg har handlet.

 

Å tror du ikke det hjalp på strikkelysten? Uten tvil.

Da jeg kom hjem satt jeg meg nemlig ned å strikket med det samme. Strikket helt til jeg ble ferdig med disse.

 

 

En pose med nytt og spennende garn ga meg lysten til å strikke ferdig de sunnivavottene jeg har begynt på for en stund siden. Så nå gjenstår det bare å feste trådene og tove de.

 

 

Tadaa. Jupps. Du ser riktig. Helt riktig. Trådene er festet og jeg er rimelig fornøyd med at disse ikke blir liggende i åresvis! Kanskje jeg endelig har lært? Neppe, men det er lov å håpe.

 

Ønsker deg en fin søndag:)

 

 

28 kommentarer

Siste innlegg