Norlin-hals

Jeg har jo fått en fin tradisjon med at når mannen drar vekk i mer enn et døgn så forvandler jeg stue og kjøkken til en systue slik at jeg kan sitte å kose meg med symaskinene mine på et litt større areal enn boden under trappen. Misforstå meg rett altså, jeg er overhode ikke misfornøyd med hobbyboden min. Jeg elsker å være det. Å da mener jeg ELSKER. Bruker ganske mye tid der når det ikke har vært en mystisk bombeeksplosjon der inne å det er plass til at jeg sitter der. Skjønner ikke helt hva som utløser denne bomben og hvor den kommer i fra. Samme problemet har jeg hatt på pikerommet mitt fra jeg var liten og til jeg flyttet for meg selv. Joda, litt da også, men da holdt bomben seg til en bod. Merkelige greier det der. Rett og slett.

 

Men i allefall.

Mannen drar vekk, jeg (og røde kors) går inn i hobbyboden og redder ut symaskinene mine og det jeg trenger for å få gjennomført alle mine planlagte prosjekter for denne syrunden. Og de planlagte prosjektene er mange. MANGE. Jeg har nemlig en tendens til å planlegge litt vel optimistisk med tanke på disponibel tid. Men lærer jeg? Nei. Stresser jeg litt på slutten? Ja.

 

Denne gangen sydde jeg bl.a. bukser, vester, headover, luer, norlinluer og norlinhalser, eller kort fortalt, julegaver.
Synes nemlig det er best å gi de gavene jeg minst likte å få da jeg var barn. *Skrekkmusikk* De MYKE pakkene.

Ja. Jeg er blitt en slik en ja. Noe jeg sa til meg selv at jeg ALDRI skulle bli. Kjenner barnet i meg er skuffet. Veldig skuffet. Men godtar det likevel siden jeg legger ved en leke, hobbysaker eller godis også.

 

Ser jeg skriver meg bort hele tiden, men det er vel en del av sjarmen med kreative tekster.

Konsentrasjon frøken, konsentrasjon!

 

En av de tingene jeg sydde en del av denne gangen var norlin-halser. De har jeg aldri sydd før men synes de så så kjekke ut så da måtte jeg prøve.

 

 

Den ene her er i ren ull og den andre er jo bare nydelig!

Å når man finner noe man synes er fint så blir det jo ofte flere av de.

 

 

 

Og to med ullfor.

 

 

 

Å så lett kan man gå rundt både varm og (ekstra) vakker 😉

 

Joda, det ble flere i andre stoffer også. Er ikke fanatisk selv om jeg vet å sette pris på det estetisk vakre 😉

 

Disse har enten fleece eller ull på innsiden.

 

 

Disse er sydd etter konkrete ønsker. Det er alltid gøy! den med stjerner er i ren ull.

 

 

 

Her er også noen ønsker pluss at jeg har fått sydd opp en del restestoffer.

 

 

Er kjempe fornøyde med disse halsene. Både passform og symåte så disse blir å være fast på produksjonslisten min tenker jeg.

 

Om du har lyst å sy de selv finner du mønsteret (og litt andre ting) ved å trykke HER.

 

Så vil jeg bare ønske deg en fin dag! Har du en litt, eller veldig kjip dag så ønsker jeg deg en ekstra god dag. 🙂

 

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

14 kommentarer

Siste innlegg