Når katten er borte

Her hjemme hos oss har vi ikke all verdens med plass til luksusrom slik som eget hobbyrom, kontor, bibliotek, tv-stue o.l. men likevel har jeg vært så heldig å fått meg mitt eget lille hobbyrom. Jeg, i likhet med Harry Potter, har nemlig fått tildelt “rommet under trappen”. Det skal sies at mitt “rom under trappen” er hakket hyggeligere enn Harry Potters og i tillegg er det tildelt med en dose kjærlighet. Det eneste jeg skulle ønske jeg fikk som Harry Potter har er magi. Tenk hvor fantastisk det hadde vært å kastet litt magi på det lille hobbyrommet og vipps så var det både ryddig og maange kvadrat større. Det hadde vært noe altså, men jeg skal ikke klage for jeg har faktisk mitt eget rom der jeg kan sitte å kose meg i time etter time, dag etter dag.

 

 

 

Bildet er helt ærlig og redelig stjert fra mannens blogg.

 

 

Hva det inneholder?

Jo. Det skal jeg fortelle deg.

Jeg holder jo på med ganske mye forskjellig, så inne på det lille hobbyrommet mitt finner man scrappeutstyr, vinylutstyr, garn, broderier, perler, utstyr til søm, ull til filting, mønsterbøker, utstyr til maskemarkører, skinn og bånd til kaffeposer, skolebøker mm. Greit. Av og til hvis man er heldig kan man finne en liten sjokolade, sukkertøy eller meller der også. Men det er en hemmelighet så ikke si det til noen.

Som dere ser er det en del forskjellige hobbysaker der nede.

 

 

Hvordan jeg får gjort forskjellige ting der nede?

Joda. Det er så enkelt at når jeg har scrappet en periode må jeg rydde bort alt av det for så å rigge til f.eks symaskinene og det jeg trenger til det. Enkelt og greit.

Fordelen med det er jo at man får ryddet ordentlig opp etter seg. Det kan jo fort bli litt rot når man holder på. UNDSKYLD. Ikke rot, men et kreativt kaos! Ulempen er at det ikke er så lett å “bare skulle sy en søm” eller “bare lage et kort” når man holder på men noe annet.

Så da er det fint når mannen reiser bort en tur og jeg kan utføre litt magi i fellesarealet. Ja, for når jeg tenker litt etter så har jeg kanskje fått litt magi fra Harry Potter. Jeg kan nemlig forvandle kjøkkenet til dette

 

 

Helt riktig. På et lite sekund ble kjøkkenet forvandlet på magisk vis til skjærebord og avlastningsbord.

 

I tillegg forvandlet gulvet foran sofaen seg til dette

 

 

Min egen lille stoffbutikk.

Jepp. MAGI.!

 

Å tror du jeg koste meg?
Det kan man trygt påstå!

Hva jeg sydde? Jo, det skal jeg vise i neste blogginnlegg for å forhindre en ny bloggpause på over en mnd:) Jada. Også fordi jeg må få tatt bilder av det 😉

 

Skjer det noe magisk hjemme hos deg når din samboer reiser vekk? I så tilfelle hva ?

Ønsker deg en fin lørdag:)

 

 

 

 

Instagram

Facebook

14 kommentarer
    1. Kanskje du får et helt eget hobbyrom i deres neste hus 🤞 Uansett så er det hyggelig å ha en plass å ha sitt kreative rot. Skjønner at det er LITT deilig når mannen drar bort på slike småturer så du kan utføre magi ❤

      Når min samboer reiser bort så er det ryddig her, putene i sofaen får være der de skal være og jeg trenger bare å rydde en gang hver annen dag. Det er magisk det 🤗

      Ha en flott og magisk lørdag CE ❤

      1. Ja det er virkelig magi i det du skriver 😀

        Det blir nok et litt større hobbyrom på meg etter hvert 🙂 men foreløpig har jeg det helt topp der inne:)

        ha en fin dag <3

    2. Mannen min jobber på båt i 3-ukers-turnus. De ukene han er borte kan kjøkkenbordet fort bli forvandlet til ei systue 🤣🤣
      Det er viktig å kose seg, og håndarbeid og hobbyer krever en del plass 😉

    3. Jeg er priviligert og har et eget hobbyrom/syrom på 11m2. Mannen i huset har akkurat fått satt opp flere hyller så jeg har et sted å sett mine tusen-og-trettisju bokser, fyllt med allslags stesj.
      Men hva tror du skjer? Selv når mannen er hjemme!!??
      JO! Jeg okkuperer kjøkkenbordet! Selvsagt! Det er 120 cmx240 cm? Aldeles super plass til å boltre seg på! (Har ikke i nærheten så stort bord på syrommet)
      Glad vi ikke har hjemmeboende barn 🙈 Men det blir av og til litt panikkrydding når de melder sin ankomst 😂
      Kos deg på fin plass under trappen! Kreativitet handler ikke alltid om stor plass.
      Mye fint du lager!
      God lørdag til deg og dine! 🌹🌹🌹🥰

    4. Jeg er priviligert og har et eget hobbyrom/syrom på 11m2. Mannen i huset har akkurat fått satt opp flere hyller så jeg har et sted å sett mine tusen-og-trettisju bokser, fyllt med allslags stesj.
      Men hva tror du skjer? Selv når mannen er hjemme!!??
      JO! Jeg okkuperer kjøkkenbordet! Selvsagt! Det er 120 cmx240 cm? Aldeles super plass til å boltre seg på! (Har ikke i nærheten så stort bord på syrommet)
      Glad vi ikke har hjemmeboende barn 🙈 Men det blir av og til litt panikkrydding når de melder sin ankomst 😂
      Kos deg på fin plass under trappen! Kreativitet handler ikke alltid om stor plass.
      Mye fint du lager!
      God lørdag til deg og dine! 🌹🌹🌹🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg