Må bare ha den (også).

Du vet når det har kommet ut en ny strikkebok som du BARE MÅ HA? Ja. Akkurat den følelsen. Også vet du når fornuften dominerer og tenker for deg at “nei, denne trenger du ikke” eller “du kan jo ønske deg denne til bursdag eller jul”. Ja. Vet. Den er irriterende!

Når det kom til denne boken ble det litt slik. Jeg tenkte å kjøpe den, men så kom fornuften. Plagsom som den er av og til gjorde den slik at jeg ikke kjøpe den. Det skjedde igjen, og igjen, og igjen, og igjen. Og igjen. Og noen flere ganger. Helt til i går. Da hadde fornuften endret mening og jeg ble den glade eier av en ny strikkebok.

 

 

Og mannen er, som alltid, entusiastisk på mine vegne. Det er i allefall det jeg har forstått med det ansiktsuttrykket hans, for det er slik han ser på meg når jeg kommer hjem fra garnbutikken etter at jeg for engangs skyld (les ofte) går på en smell og kommer hjem med en (les mange) poser og ett (les maange) nye prosjekter. Skjønner han godt, for jeg manglet jo denne boken for å fullbyrde (les fylle på) samlingen min med strikkebøker.

 

 

I likhet med andre superhelter er jeg veldig glad i Harry Potter og all den magien som finnes i universet hans så jeg gleder meg veldig til å strikke noe fra denne boken. Som jeg ENDELIG har fått i samlingen min. Også MÅ jeg jo bruke mine fine maskemarkører mens jeg strikker fra denne boken. Noe annet blir vel helt feil 😉

 

 

 

 

Måtte si til mannen etter at jeg hadde bladd litt i boken at “Vet du, kjære. Det er masse jeg har lyst til å strikke til deg så nå skal du få mange kule strikkede plagg fra denne boken”.

Om han ble glad ??

 

 

 

Slik jeg tolker det så ja.

 

Har du strikket noe fra denne boken?

Ønsker deg en fin torsdag 🙂

 

 

 

 

 

 

21 kommentarer
    1. Jeg skal kjøpe boken i “sommergave” til min vakre, eldste datter. Hun er stoooor Harry Potterfan! Du har vel ikke maskemarkører å selge? Harry Potter tema. Jeg står klar til å kjøpe av deg.

      Ha strålende stunder med strikkepinner, garn og mønster fra Harry Potter boken.
      Heldige du som har en SÅ fornøyd mann! 😅🥰💪💪

    2. Gratulere med ny bok. Morsdag i år kom midt i bok nr to i høytlesing for sønnen, så denne boka fikk jeg i morsdagsgave. Når jeg er ferdig med alle ufoene jeg har liggende så begynner jeg på denne. Sønnen har ønsket seg genseren til Harry, og jeg mener jeg så et skjerf jeg likte. Forøvrig så skal jeg selvsagt strikke både ugla og uroen. Gleder meg 🙂

    3. Kjøpte boka på engelsk, hadde ikke tålmodighet til å vente på oversettelsen. Vel, rakk aldri å begynne på nåkka før oversettelsen kom ut. Så da fikk min søster (engelsk læreren) den første i julegave og den norske har det foreløbig blitt ei blå kappe fra 🙂

    4. Jeg har også mange ganger tenkt å kjøpe denne boken. Men foreløpig har fornuften seiret her.
      Har flere barnebarn som er super Harry Potter fan.
      Så kanskje jeg må vurdere det en gang til.

    5. Jeg har laget en gullsnoppvaskeklut etter inspirasjon fra boka 😊 Begynte på et skjerf, men ble aldri ferdig med det. Vurderer sterkt å strikke uroa 😊
      Digger strikkemarkørene dine 👏 Ser du har jeg par jeg ikke har så jeg må vel bestille noen flere 😊

      1. haha. Ja nå skal du høre. Han skulle fuge også var spissen gått tett så han prøvde å åpne den med heklekroken min. Han skal ha for forsøket om ikke annet. 😉

    6. Jeg har strikket to ganger uroen i barselgaver, “timeturner” genseren til meg selv og fru Weasley sin julegenser i bursdagsgave 😊 det der er den fineste strikkeboka jeg har 🤩
      Jeg hadde heller ikke tid til å vente til den kom på norsk, så har knota meg gjennom. Noen engelske oppskrifter 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg