Julestemning og mariusvotter

Sitter å ser ut av stuvinduet vårt akkurat nå. Å vet du hva jeg ser? Jo. Snø. Masse snø.
Det er så koselig å se snøen som har lagt seg på verandaen og på trærne. Det gir en så koselig stemning. Og ikke minst. Det er snart jul. Vurderer å sette på litt julemusikk nå bare for å utnytte stemningen til det fulle.

 

Jeg elsker jul. ELSKER med store bokstaver. Planlegger julegavene et helt år i forveien. Ikke fordi at jeg skal være flinkere enn alle andre, men jeg synes det er så koselig å planlegge neste års gaver for så å starte på de i romjulen. Jada. Jeg er vel egentlig kronisk julepsykotisk, men hvem bryr seg? Ikke jeg i allefall. Jeg koser meg med julen gjennom hele året 😀

Det skal jo sies at jeg lager jo også de fleste julegavene jeg gir og da er det greit å bruke alle dagene i året på å lage de i stede for de 2 siste mnd før jul.

 

Tidligere i år bestemte jeg meg for å strikke noen par med marius tovavotter. Liker å strikke de, og andre tovavotter, så det blir ofte et par eller ti i løpet av året. I tillegg til at det er fine gave så går det jo så fort å strikke de også. Vinn-vinn 😉 Så i stede for å strikke de 4 parene jeg hadde tenkt så ble det 14 par(!!!). Jepp. Overdrivelsen slår til her også. Det fine er jo at jeg har 10 ekstra julegaver som ligger i gaveboksen min til eieren dukker opp.

 

Det ene paret har en estetisk feil, men who cares? De er jo like varme:)

 

 

 

 

Noen av de er allerede pakket inn, mens noen har fått plass i gaveesken min.

 

Om du fikk lyst å strikke disse vottene så finner du mønsteret HER. Oppskriften er gratis.

Jeg har strikket disse vottene i fritidsgarn fra Sandnesgarn.

 

 

Ønsker deg en fin helg:) med eller uten julepsykose 😉

 

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

 

 

6 kommentarer
    1. Så flotte, og varme er de også. Håper jeg får tid til å lage noen. Har gensere som pri 1 til julegaver så må få de i havn først. Lager noen småting innimella når jeg blir litt lei genserene 🙂 Så her og blir det mest strikkegaver 🙂

    2. Dem var fine, lager også en del julegaver iløpet av hele året,koselig. Det er grytekluter, sjal,pannebånd, pulsvarmere, broderte duker, et pledd av restegarn. Det er noe av det som er blitt til iår. Ha en super fin før jul,og god helg.🤗🌞🧑‍🎄🤶🎅🙂🙃

    3. Så superfine de vottene var.Jeg var nok mye flinkere før å planlegge i god tid og produsere selv.Men har også fått sans for hjemmelaget mat som gaver ,som oljer,marmelade ,bakst osv. Ihvertfall gaver som jeg selv setter pris på å få😊Kos deg🥰

    4. Snø, å jeg ønsker meg også snø. Spesielt til jul som jeg btw ELSKER med store bokstaver jeg også. Jeg gleder meg vilt til å få ned julepynten aller senest onsdag 1 desember 😍

      For noen fine votter du har laget. Viktig å være varm på hendene i vinter. Ha en fin helg videre kjære Christine og VELDIG hyggelig å se deg her igjen

    5. Heldige mottakere sier nå eg, fine og gode votter. Er så enig med deg angående julen. Eg og er veldig julete, gir en god og varm følelse å være midt i forberedelsene.
      Eg er eldst og har stor familie. Strikker en del til flere. I år blir det også noen harde gaver, som kokebøker fra nord i landet…👏🏼👏🏼
      Ha ei fin tid framover. ❄️❄️⛄️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg