Jeg gikk en tur på boden

 

 

En av de tingene jeg elsket å bruke da jeg var liten var saks.
Ja du kjenner frykten for oppklippede duker, gulvmatter, klær, hår, gardiner, blomster mm bre seg gjennom kroppen din kropp også nå sant?

 

“Mamma? Kan jeg få bruke saksen?”.

“Hva skal du med den?”

“Jeg skal lage snøkrystaller”

“Ok. Du skal bare bruke den. Men sitt i ro ved kjøkkenbordet. Ta duken vekk så du ikke klipper i den. Pass på klærne dine og ikke klipp bror din”

 

Lydig som jeg var hørte jeg etter. Ja. Helt til jeg var tenåring og jeg og bonussøsteren min fant ut at vi skulle klippe håret til bror. Ja. Du ser det helt riktig for deg. Fikk aldri røre håret hans igjen. ALDRI. Ikke med børste og kam en gang.

 

Tilbake til saksen ja.

 

Jeg elsket å klippe ut snøkrystaller i alle slags mulige mønster og størrelser for så å gi de til mine foreldre som (sikkert med) blandede følelser hang de opp i vinduet, på veggen, kjøleskap og andre flater det var plass. Jeg var stolt som en hane.

Gleden med å holde på med saks og papir slapp liksom aldri taket hos meg. Neida, jeg driver ikke å lager masse snøkrystaller som mannen driver å henger opp over alt her hjemme og på kontoret. Haha. Nå måtte jeg le litt. Så det for meg et øyeblikk.

 

“Her kjærestemannen min. Jeg har laget (enda) en snøkrystall til deg”.

“Takk kjære. Jeg skal selvfølgelig henge (denne også) opp”.

 

Om dette hadde vært tilfelle så hadde han hengt de opp skal du vite.

 

Nå er snøkrystallene lagt vekk og jeg bruker saksen min til scrapbooking. ELSKER DET.

 

Siden jeg kom meg inn på hobbyrommet mitt for ca 14 dager siden eller noe slikt har jeg brukt kveldene mine der nede. Det begynte med at jeg skulle lage en gjestebok til en konfirmasjon også havnet det over på at jeg skulle bruke opp en del restepapir og pynt. Jada, det samler seg nok av rester til det også.

Så den siste tiden har jeg klippet og limt, klippet og limt og laget en del små kort av restepapir etter at gjesteboken ble ferdig.

For hva er det man alltid sier? Jo. Slikt er jo så kjekt å ha når det plutselig er en bursdag eller en annen anledning.

 

 

 

 

 

 

Enkle og greie kort laget av rester 🙂

Ønsker deg en fin dag:)

 

 

 

 

Snøkrystallen på øverste bildet? Hva jeg skal gjøre med den?

Jo. Den skal jeg brette pent sammen, legge i en konvolutt og gi til mamma slik at hun kan henge den på veggen. Haha. Hun trodde hun var sluppet unna 😉

 

Instagram

Facebook

 

22 kommentarer

Siste innlegg