Jeg er din bestevenn.

 

 

 

 

Jeg er din bestevenn. Din bestevenn som snakker stygt bak din rygg.
Du tror vi er venner siden jeg sier jeg er din bestevenn, men sannheten er at jeg baksnakker og lyver om deg hele tiden.

 

Jeg er din bestevenn. Din bestevenn som får alle de andre til å snu ryggen til deg.
Du skjønner ikke hvorfor alle snur ryggen til deg, men heldigvis har du meg, jeg som er årsaken. Du vet ikke at det er jeg som får alle til å snu ryggen til deg med at jeg baksnakker deg så mye.

 

Jeg er din bestevenn. Din bestevenn som lyver til deg.
Du spør meg om jeg vet noe, forteller hvor tungt du har det. Men du vet ikke at jeg bruker det for å få flere til å snu ryggen til deg.

 

Jeg er din bestevenn. Din bestevenn som skuler på deg når jeg møter deg i gangen.
Du aner ikke hvorfor jeg plutselig ikke snakker med deg mer. Hvorfor jeg har dolket deg i ryggen og skuler på deg. Jeg er din bestevenn og jeg gjør deg usikker på deg selv.

 

Jeg er din bestevenn. Din bestevenn som lar deg sitte alene mens jeg sitter sammen med alle andre og ler og hygger meg.
Du biter tennene sammen å setter deg ved et bord, alene. Jeg, som er din bestevenn, ser mot deg å ler. Ikke til deg, men av deg.

 

Jeg er din bestevenn. Din bestevenn som får deg til å føle deg som et null. Uten at du har gjort noe galt.

 

Jeg er din bestevenn. Men du vet ikke at jeg er gift.

 

Gift er noe som kan gi forbigående eller varige skader på kroppen hvis de tas inn i store nok mengder. Virkningen av giften avhenger av hva som er tatt, og hvor mye. -NHI

 

Skolene har startet og hver eneste dag er det noen som blir utsatt for gift. Det spiser vedkommende opp innen i fra og ødelegger dagene deres. For hva? For at DU skal ha det bedre? Du som skulle være en venn?!

Skjerp deg.

 

Skolene har startet og hver dag er det noen som utsettes for gift. Vær gode mot hverandre. Ikke la noen gå ensom og alene. Vær en ekte venn. Man tar ikke skade av å bry seg.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hvis du jobber litt med rytmer og stavelser og legger på et passende dunka-dunka lydspor så kunne dette blitt en bra ræppesang. Seriøst.

    2. Så godt skrevet !
      Dessverre finnes mange sånne “bestevenner”, som plutselig blir borte. Og en står alene igjen…
      Både i barnedkole, ungdomsskole og resten av livet.
      Hadde bare alle kunne vært snille og goe mot hverandre ! 🥰

    3. Bra skrevet. Dette opplever man i barne og ungdomsalderen og i voksenlivet på jobb. Det er alltid noen som må trykke andre ned med bakvasking. Det fungerer dessverre også i arbeidslivet hvor folk et såkalt voksne og burde evne å tenke …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg