Hei. D e mæ!

Reklame | Kokkejævel og ChristineEmilie/Konemor

 

 

Sees om en uke liksom?
Den uken ble lang, si.

 

Jeg skal ikke kjede deg med detaljer om hvorfor jeg ikke har funnet veien til tastaturet på en evighet og satt sammen bokstaver til vettige og uvettige setninger, men jeg skal med glede fortelle deg om en av grunnene til mitt fravær.

 

 

Bildet: Fotograf Dánil Røkke v/ Noraførr AS

 

Okei da. Jeg skal kjede deg litt, men jeg skal prøve å gjøre mange måneder til korte setninger. Men husk, jeg sa prøve.

 

Siden sist har jeg tatt eksamen, den gikk bra takk som spør. Ja, å tusen takk for alle lykkeønskningene jeg har fått! Dere er gull altså!

 

Så var det jul og julegave innpakking. ELSKER å pakke inn julegaver mens jeg hører på Kurt Nilsen og The Rolling Stones. Fin kombo sant? Det er lite som slår det å hente gaveeskene, julegavepapiret m/stasj og julegaveposene mine å sette i gang. Ja, å notisboken min der jeg skriver ned gavene jeg gir. Ga ei kollega votter tre år på rad, så jeg fant ut at det kunne være lurt med en bok så hun skulle få slippe å få et par eller to til på rappen. Kjenner at jeg kunne skrevet og skrevet og skrevet om julen, men skal gå videre.

 

Etter julen var det en fødsel som sto for turen. Tusen takk for alle gratulasjoner!
Så var det det nye familielivet og så…..

 

Dam da da daaaa.  En kake- og dessertbok som skulle lages (les: bakes og smakes og skrives og smakes litt til) sammen med min kjære ektemann. Ja, for gjett hvem som kan gå stolt rundt å ha en bok på cvn sin som hun har vært med på å skrive. Jeg kan gi deg et hint:

 

 

 

 

Om du ikke klarte å gjette så skal du få et til hint:

Det er den personen som kommer best ut av denne situasjonen 😉

 

 

 

Helt rett. Det er faktisk meg det. Hvor kult er ikke det altså? Ekstremt kult! Å ikke minst er det veldig morsomt å ha gjort det med mannen min (<3), som dog har gjort det mulig for meg å få være med å skrive en bok (ja, å selvfølgelig forlaget også).

 

 

 

Bildet: Fotograf Dánil Røkke v/ Noraførr AS

 

 

“Hva skal vi ha til dessert”, som gikk i trykk i går(!!), er en samling av våre beste oppskrifter, samt våre favoritter som vi alltid finner en unnskyldning for å lage i ny og ne.

 

Nu når vi er ferdige med denne boken tenker jeg det burde bli en stund til vi skal bake igjen, for jeg kan bare bekrefte at når man skriver en slik bok så får fenomenet “rundform” (som i springform) en ny og mer helseskadelig mening. Jepp, er ikke på småveier igjen selv om det kan se slik ut. Det er bare kake- og dessert boken som har satt sitt preg på denne kroppen, si. Blir gulrot(kake) på meg fremover.

Neida.

Joda.

 

 

Bildet: Fotograf Dánil Røkke v/ Noraførr AS. Matbilder: Ektemannen

 

 

Det er så sprøtt å se navnet sitt på en bok altså. Kjenner det litt i magen også.

 

Fikk spørsmål fra redaktøren om hvordan det føltes å skulle gi ut min første bok. Svarte så iskald og følelsesløs at jeg hadde jo vært på sidelinjen på de to andre bøkene til mannen min og kjent på nervene da så jeg trodde at det verste var opplevd.
Men der tok jeg FEIL. Har mer nerver nå enn da jeg ventet på å få startet muntlig eksamen min. Trodde faktisk ikke det gikk an. Gleder meg ekstremt mye til den kommer ut til høsten og håper at akkurat DU vil like den boken så mye at du blir å føre opp gulrotkake som en av de “5 om dagen”.

 

 

Ønsker deg en nydelig lørdag. 🙂

P.s. Det var fint å se deg igjen!

 

26 kommentarer
    1. Så moro å se deg her og gratulerer så mye med bok begge to 👏🏻 Kan tenke meg det er litt spesielt å være med på, kjempegøy 💕

      Nyt dagen og spenningen til den kommer ut 🥰

    2. Hei på deg!.Flott å se deg igjen!
      Gleder meg til å få boken mellom hendene, OG til å teste ut oppskrifter. Blir mye prat over en tekopp eller ti denne høsten/vinteren. Kanskje lurt å planlegge et treningsregime samtidig? 🙈😂
      Herlig!
      Ha en strålende sommerdag med.dine kjære! 🥰

    3. Flott å ha deg tilbake! Dere ligger ikke på latsiden, ser jeg! Fødsel, småbarnsliv, examen midt oppi det hele, og finale med ny bok! Gleder meg til å se den! Alt godt til deg og din kjære!

    4. Det er så bra at du er med hele veien, er medforfatter altså! Godt jobba! Og lykke til med salget. 👍

    5. Veldig fint å “høre fra deg” igjen. Gratulerer med bok og masse lykke til!

      Å åfkårs, Gratulere med ny baby og gratulere med eksamen (alt i motsatt rekkefølge) ⚘⚘⚘

      Kunne si, håpe på masse spennende innlegg fra dæ, men har forståelse for hektiske dager, to småbarn (3 med Gubben?), og garantert fullt program ellers….

      Ønske dåkker en flott sommer 🌞🌞🌞

    6. Super koselig å se/høre fra deg igjen! Den boken den skal hjem til meg når den kommer for salg ja, hehe. God helg til deg og dine.

    7. Næmen….nå trodde jeg ikke mine egne øyne da du dukka opp…men du såååå kos å se deg igjen og lese litt hvordan det går hos dere! Er ikke på fb serru så jeg savner dere;-) Masse gratulasjoner med tulla dere har fått, alt godt til hele familien!
      Vet at ingen av dere ligger på latsiden men er virkelig imponert over alt dere har fått til! Masse lykke til videre;-)
      Blir boka å få kjøpt i august så skal jeg kjøpe, da blir det en aldri så liten norgestur på meg, første på 9 år…ikke slik jeg hadde ønsket meg men skal ikke klage fordet hehe
      Hilsen sørfra;-)

    8. Så hyggelig å høre fra deg igjen🌺 Du/dere har ikke ligget på latsia i allefall😅 Lykke til med boka👍👍

    9. Så hyggelig å se deg her igjen!🤩👍🏻
      Utrolig spennende med ny og garantert flott bok.🤗Gratulerer med å være ferdig med både det ene og det andre.💐Det må føles utrolig deilig! Ha en herlig helg!🍓☀️

    10. Ble både overrasket og glad når jeg så du hadde kommet med innlegg igjen. For ja, jeg har også tenkt at den uka ble veldig lang 😉 Men vet jo at du har hatt litt diverse å holde på med, og full forståelse for at bloggen må vike noen ganger.
      Spennende med boka, og lykke til med salget! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg