Fargespill

Sånn, nå har jeg fått tilsendt de bildene som er å oppdrive av de ferdigstrikkede plaggene. Synes det er gøy å se hvordan fargespillet blir. Har veldig lyst å farge nok garn til å strikke en genser eller ullbukse. Kanskje en kofte. Får se hva jeg lander på. Men her er i allefall noen bilder av hvordan noen av hespene ble seende ut når de ble strikket til småplagg.

 

 

Dette garnet kalte jeg for sukkertøy og sokkene ble gitt vekk til ei lita venninne som ønsket seg de.

 

 

 

 

 

Denne hespen fikk ei venninne i gave. Det er et 150g nøste laget av tre 50g nøster. Veldig kjekt å skøyte sammen nøster for det er utrolig vanskelig, nærmest på nippet til umulig, å få samme fargebad igjen. Da er du god altså!

Ble veldig fornøyd med skarpheten i fargene på denne hespen. Er veldig glad i klare farger.

 

Å av den strikket hun disse sokkene og vottene. Ganske stilig. Synes jeg i allefall.

 

 

Å disse vottene strikket min mamma av et 100g nøste hun fikk. Tok ikke bilde av selve nøstet (urutinert) men det betyr jo ikke at man ikke kan vise vottene likevel. hehe.

 

 

Å til de som lurer så heter mønsteret til disse vottene “Sol votter” og er laget av Hillesvåg ullvarefabrikk.

 

Håper dere får lyst til å prøve å farge garn selv. Det er som sagt utrolig morsomt! Å hvis/når du har farget garn, del gjerne resultatet med oss på facebook i innleggstråden. Det er så gøy og inspirerende å se hva andre lager.

 

 

Ha en fin og fargerik ettermiddag.

 

 

 

42 kommentarer

Siste innlegg