En alt for lang pause

Når jeg ser på datoen til mitt siste blogginnlegg kjenner jeg at jeg er glad for at jeg aldri skulle blogge daglig samtidig som jeg ser at det har blitt en litt vel laaaang pause fra bloggingen. Ikke for at jeg ikke har hatt noe å skrive om, men som mange av dere vet er jeg også barnehagelærerstudent. Joda, det går helt fint å kombinere studie, familie, blogg og håndarbeid, MEN. Det er alltid et men vet du.

På universitetet jeg går er det bolkeundervisning. Vi starter opp med et emne, jobber oss gjennom det, tar avsluttende eksamen for så å starte på neste emne. Helt genialt spør du meg, for slik jeg ser det er det større sjans for at man klarer å fordype seg ordentlig i det emnet man har i stede for å stresse seg gjennom 3 parallelle emner som går samtidig, som har innleveringsfrister ca samtidig og eksamner med bare noen dagers mellomrom. Jeg har prøvd begge deler og synes at dette er det beste.

 

Jada, en liten digresjon her også. Men i allefall.

Det emnet vi har nå er grunnen for at jeg valgte å utdanne meg innenfor barnehageverdenen, nemlig Tilpasset læringsmiljø og tidlig innsats i barnehagen, eller tidlig innsats som vi kaller det for.

Emnet i seg selv er utrolig spennende og ikke minst viktig! Det favner alt fra skjevutvikling hos barn, utjevne sosiale forskjeller, tverrfaglig samarbeid og de som er utsatt for vold, omsorgssvikt og overgrep m.m. Ja, altså et helt vidt spekter av viktigheter for oss som skal jobbe i barnehagen. I tillegg til det har vi gått grundig gjennom barnehageloven, barnevernsloven, forvaltningsloven og FN`s barnekonvensjon. Emnet er altså en gavepakke for barnehageansatte og kan aldri snakkes nok om.

 

 

På grunn av mitt ekstreme engasjement og interesse innenfor dette emnet (og for at vi har muntlig eksamen der pensumet må kunnes) så har disse bøkene fått den største delen av min oppmerksomhet der jeg ellers ville gjort håndarbeid eller skrevet blogg. Føler det er en nokså grei grunn for den litt for lange bloggpausen min. Det er ekstremt viktige temaer som er satt på pensum og de fortjener å bli lært om, alle som en. Skal man jobbe med slike temaer som vold, omsorgssvikt og overgrep må man ikke bare tørre å se det, men man må vite hva man skal se etter også må man tørre å snakke om det.

“Du ser det ikke før du tror det”

 

 

Så vil jeg bare si takk til dere som har etterlyst meg, som har sendt meg meldinger om jeg har sluttet å blogge og kommentert inne hos meg selv om jeg har vært lite aktiv. Det er veldig hyggelig å være savnet:)

Jeg skal prøve å ikke la det gå så lenge mellom hver gang jeg skriver her inne, men det blir ikke hver dag. Bortsett fra i morgen da. Da kommer det et innlegg. For vet du. Mannen min er dradd på litteraturfestivalen i Kirkenes for å være gjest der. Jepp. Tenker det samme. Ganske kult! Å mens katten er borte danser musene på bordet 😉

I morgen skal jeg vise deg hva jeg gjør umiddelbart (eller så fort jeg kan) når mannen reiser bort 🙂

 

Å du!

Ønsker deg en fin dag! Om du har det vanskelig ønsker jeg deg en ekstra fin dag<3

 

 

 

 

Instagram

Facebook

 

Er du i Kirkenes så stikk innom Samfundshuset kl 19.00 😀

 

11 kommentarer
    1. Fint og høre fra deg igjen. Fint at det går bra med dere alle. Ha en strålende helg.🤩🍁🍂🏵🙃🙂

    2. Tusen takk, Christine, ønsker deg også en ekstra fin dag <3

      Bruker å være innom fra tid til annen for å se om det er kommet noen nye innlegg, men har full forståelse for at familie, utdannelse og slike ting har førsteplass hos deg. Det er slik det skal være!

    3. Hyggelig at du er tilbake igjen. Har en datter som tok dette studiet på Oslo met ved siden av jobb og tre barn som hun hadde 50% av ansvaret for. Det var krevende, men når du brenner fir en sak, går det bra. Masse lykke til.

    4. Så lenge pausen ikke er evig og at grunnen er så viktig som utdannelse så er det greit, men UTROLIG koselig å høre fra deg igjen 😍 Har sett etter deg. Ha en fin dag Christine ❤

    5. Næmmen, HEEEI!!
      Velkommen tilbake! <333
      Jeg har hatt et par uker med jobb til langt over hodet selv, og dermed vært åndsfraværende nok til ikke å ha fått med meg du var tilbake før for en dag eller to siden *hehe* 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg