Begynner å bli lei + oppskrift på klut

Etter to dager med UFOer begynner jeg å bli regelrett skit lei. Det klør i fingrene mine etter å starte på noe nytt. Helst nede på hobbyrommet, men der kommer jeg meg ikke inn ennå. Ja, du tenker riktig. Har pause i det ryddeprosjektet nå for en liten periode og har titulert meg selv, igjen, som kronisk håpløs.

 

Men for å ikke være helt bort i natten håpløs dukket jeg ned i UFO posen min, sovnet litt av, våknet igjen for så å fiske opp et passende prosjekt for denne ustrukturerte latmakken her. Ja, nå er det gått over til latmakk vil jeg påstå.

 

 

Jeg fant fram en oppvaskklut som, hold deg fast, manglet å få festen EN tråd. What?? EN tråd? Ikke to? Her har jeg altså festet den ene tråden for så å finne ut at det er ubeskrivelig lurt å vente med å feste den andre tråden til det har gått 4 – 5år slik at jeg kan få bekreftet hvor håpløs og ustrukturert jeg kan være når det kommer til å ferdigstille prosjekter.

Takk for påminnelsen, Christine, den trengte jeg ikke.

Joda. Det er på sin plass.

 

Men i allefall.

Fant fram en nål og festet den ene tråden som manglet. Gjett hvor lang tid det tok. Ja. Helt riktig. Det tok nesten et helt minutt. Skjønner at jeg har utsatt det i 4-5år altså.

 

 

Ferdig!

Det som er det fine med denne kluten er at det ikke blir noe restegarn igjen. Det er digg det når man skal slanke lageret sitt.

 

 

 

Oppskrift på oppvaskklut som ikke etterlater seg restegarn.

Denne kluten strikkes av bomullsgarn på pinne nr 4.

Finn fram begge endene på nøstet, den ene på utsiden av nøstet og det andre fra innsiden.

 

Legg opp 41 m på p nr 4 med dobbel tråd.

  1. Strikk 1r, 1vr omg ut. Avslutt med 1r.
  2. Strikk rett ut omg.

Fortsett med pkt 1 og 2 til du har strikket så mye at du kun har nok garn til å felle av.

Fell så av med rette og vrange masker.

Fest trådene. Enten begge to samtidig eller en tråd nå og en om 4 år. Du bestemmer.

 

Ønsker deg en fin dag 🙂

 

 

 

 

 

 

Instagram

Facebook

Mannen

8 kommentarer
    1. He-he. Jeg pleier å gjøre ferdig sånne kluter ganske fort, hekle et par avsluttende runder med kontrastfarge, og en hempe, og så gi bort 🙂 Men lenge siden jeg holdt på med noe nå. Har heklet en kjole en gang 🙂

    2. Unnskyld at jeg ler litt her. Å feste en tråd om 4-5 år er nok realitet for mange av oss….. jeg har garantert gjort det samme. Jeg har to skjerf/sjal jeg strikket for tre fire år siden, trådene er faktisk festet men jeg må blokke/dampe dette. Men d skal gjøres…. kanskje i morgen? Ha en flott dag, Christine! 🙂

    3. Det er bare å innrømme at jeg har samme problemet🙄🙄🙄
      Enten det er strikk, søm m.m. Det er prosessen frem til de trådene som plutselig dukker opp som er spennende og interessant…når jeg vet hvordan det ser ut er jeg “fornøyd” lissom og har forlengst begynt på et nytt prosjekt eller tre..M.a.o. så er det ikke så rent lite i poser og esker som jeg bare skal sy sammen, sy på knapper, sy inn glidlås (grøsssss) feste tråder….Eldste ufo må være ei jakke i finull fix færi strikket, mangler bare å sy inn ermer og så skal den en tur i vaskemaskinen for å toves. Tør jeg si at den er fra 2011??!!
      Jaja…. så lenge vi har glede av hobbyene våre er alt i orden synes jeg😉
      Hilsen Annette

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg