All i want for christmas is….

Jeg er i overkant glad i julen og starter gjerne å planlegge neste års julegaver allerede 25. desember. Da tar jeg fram gaveboken min og skriver ned alle navnene til de vi gir bursdag- og julegaver til. Jeg koser meg veldig når jeg tar fram den boken.

Boken startet jeg med for mange år siden. Grunnen for det var for at jeg hadde gitt en kollega votter 3 år på rad uten å huske på det. Hun sa i all beskjedenhet en desember at hun ønsket seg noe annet enn votter det året siden hun hadde fått det 3 år på rad. Jeg husker jeg lo og sa selvfølgelig. Hadde litt lyst å gi henne votter på gøy, men det ble til et par sokker i stede for. Så for å slippe det flere ganger startet jeg med gaveboken.

 

I tillegg til at jeg liker å planlegge gavene i god tid liker jeg å finne på noe nytt hvert år. Det gjør det liksom litt mer spennende for både meg og for de som får gavene. Ja, nå begynner vi å nærme oss det jeg har tenkt å vise dere i dag.

 

Etter innlegget i går, der jeg skrev om vinyltrykk på jumpere, var det ei som la igjen et bilde i kommentarfeltet. Takk! For da kom tanken om dagens blogginnlegg som handler om julekuler.

Hvert år lager jeg julekuler og gir i gave til noen utvalgte. Jeg skriver ut vinyltrykk fra vinylmaskinen min og setter det på det jeg skal lage noe av. Motivene på kulene varierer, men jeg prøver å treffe spikeren på hodet. Eller som vi sier i håndarbeidsverden; å treffe med tråden i nåløyet. Haha. Dagens tørre!

 

Det har vært The rolling stones kuler.

 

 

 

Også i flere farger.

 

 

 

Liverpool kuler.

 

 

 

Og personlige kuler.

 

 

I tillegg har jeg laget en hel drøss med kuler der jeg har skrevet inn mottakernes navn på. De er superpopulære og jeg elsker å lage de. De blir liksom litt ekstra personlig. Har laget julekuler med navnene våre på som vi henger opp på treet hvert år samt at jeg lager en ny kule hvert år med noe spesielt som har skjedd det året. Åh, kjenner jeg begynner å glede meg til jul nå.

 

Julekulene kjøper jeg på pandurohobby.

 

Ønsker deg en fin Lørdag 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Hi-hi, klar for jul allerede ja? 😀 Veldig gode ideer med sånne personlige kuler. Og det med trykk er også en flott gave, man kan gjøre ting mer personlig 🙂 Jeg begynner som regel 14 dager før jul jeg, tenker hvert år å gjøre annerledes, men det blir sånn hvert år likevel 😛

    2. Målet hvert år er en rolig førjulstid uten stress med gaver. Har klart det også… nesten… eller absolutt ikke de fleste årene 😅 Men i fjord var nok det beste året mitt, så hvem vet, kanskje i år? 🤔😅 Har liste over hvem som skal få og hva de får i årets almanakk, og fører videre navnene. Men egen bok var et godt tips så man unngår å kjøpe det samme 😀 Takk for tips til årets julegaver 👌 Ønsker deg og alle en kreativ dag 🌞 🧶🧵🪡

      1. Hei😊 jeg tar primært ikke bestillinger for tiden, men kan finne på å si ja hvis og når jeg har tid til det. Send meg en mld på facebooksiden min eller på mail 😊

    3. Eg har og ei bok der eg skriver opp hvem som skal få gaver,notere ned hvert år hva hver enkelt har fått😊. Veldig kjekt å se tilbake på,så slipper man å gi det samme om igjen😉.
      Så har eg og ei gaveeske med diverse ting som eg strikker eller hekler,d3n har kommet til nytte mere enn en gang,når man plutselig har behov for en gave. I vår fam.er det mange som hverken strikker eller hekler,så de blir jo så glad for sånne heimelaga gaver🤗.
      Ha ei flott helg💕.

    4. Jeg må si at de er heldig som får disse gavene. Og du mangler ikke på ideer.
      Jeg har ikke gaveliste ettersom jeg har ikke vennekrets som vi bytter gaver. Mine barn og barnebarn får som regel penger slik at de kan kjøpe de ønsker selv:)

    5. Æ har kvært år en klar plan på at alt skal være ferdig leeenge før jul…. Strikking, hekling, sying… You name it…. Æ har tusen ting på gang. Æ kommer i mål, men eg trur eg legg lista litt høyt.. He he.. Æ må jo gå på arbeid av og til og da blir det ikke så mye tid til overs til alt eg har lyst å lage… Men det går seg til…. alltid 😊 Ha en kreativ og flott dag videre.

    6. Å du er så flink! Har fulgt kokkejævel og tittet innom deg nå, for et talent du har!🤩Og de julekulene var så kreative og artige. Si ifra om du selger på bestilling, så en annen spurte om det samme! Har ikke noe håndarbeid-gen, men moro å se hva du får til! 👏🏻God helg til dere!😊

    7. Strikker julekuler i kunststrikk som jeg har en julekule inni. Fant et mønster i Familien for over 10 år siden og lager nå egne mønster hvert år. Gir bort til kollegaer og familie.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg