Gullgutten jakken er ferdig

De siste dagene har jeg koset meg med strikketøyet, en gullgutten jakke fra Klompelompe. Jeg har koset meg så mye at til og med trådfestingen(!!) har vært lystbetonet. Ja. Du leser riktig. Jeg har festet trådene med den største glede. Måtte dette bare vare.

 

 

 

I dag fikk jeg i allefall dampet jakken og sydd på knappene jeg klarte å manøvrere meg fram til i den lille knappeboksen min. Hadde heldigvis 6 like knapper så slapp å dra å kjøpe. Jaja. Hvem prøver jeg å lure. Helt ærlig skal det vel godt gjøres om jeg ikke hadde funnet knapper som passet. Har vel knapper nok til min levetid. Egentlig nok til både min, mine barn og barnebarns levetid. Kjente jeg ble litt flau nå. Men men. Man trenger jo et lite utvalg når man driver med håndarbeid.

 

 

Jakke er strikket i drops merino ekstra fine. Et av mine favorittgarn.

 

Nå skal jeg gå ned på hobbyrommet (ja, det går faktisk an å gå inn der nå) å se i strikkebøkene mine etter neste prosjekt. Blir spennende å se hva det blir.

Må vel kaaanskje legge opp til islenderen til mannen igjen snart? Ha det som et sideprosjekt? Hva tror du?

 

Ønsker deg en fin dag:)

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg