Den evinnelige bryllupsgaven

 

Hva gir man egentlig i bryllupsgave? Skal man konsekvent følge brudeparets ønskelister eller er det innafor å bruke fantasien?

 

For noen år siden ble jeg invitert i et bryllup til ei venninne. Hun hadde funnet mannen hun ville tilbringe resten av sitt liv sammen og jeg skulle få være en av gjestene som fikk ta del i denne store dagen. Etter at jeg hadde fått invitasjonen begynte tankekaoset angående antrekk og gave.

HVA SKAL JEG HA PÅ OG HVA SKAL JEG GI I GAVE???

 

Antrekket er jo enkelt. En ekkel og trang tynnstrømpebukse som man må sloss seg inn i på den aktuelle dagen, etterfulgt med å furte på seg en kjole som man føler seg helt grusom i, samtidig som kjæresten fortvilt prøver å overbevise deg om at du er fin.

 

Gave der i mot er noe helt annet. Er det slik at man konsekvent skal følge brudeparets gaveliste(r) eller er det sosialt akseptert å bruke litt kreativ frihet?

Etter noen runder med meg selv havnet jeg på det siste. Jeg satset på litt kreativ frihet.
Det skal sies at min venninne ELSKER hjemmelagde ting så det var en av hovedgrunnene til at jeg bestemte meg for å lage noe til de. Også er jo håndlaget noe helt unikt.

 

Jeg fant fram en hvit koffert, litt mønsterkartong, en stempelpute og en svamp å satt i gang med å lage en koffert til å ha bryllupsminnene deres i.

 

 

Her har jeg limt på mønsterkartong og svertet kantene for å få en litt gammel stil over det. Staset ut bokstaver og svertet de slik at de står i stil med resten og pyntet med blomster.

 

 

Liker veldig godt de små charmene (hjertene på bildet under og kjærlighet på bildet over). De er en fin liten detalj og de blir liksom prikken over i`en.

 

 

 

Det hvite på dette bildet er faktisk gassbind kjøpt på apoteket.

 

 

Brudeparet ble fornøyd meg kofferten og har, den dag i dag, faktisk kortene og pynten fra selve dagen i den. Det er koselig det.

Har du laget noe å gitt i bryllupsgave og eventuelt hva?

 

Ha en fin dag.

 

78 kommentarer

Siste innlegg